Jag har tänkt så här att jag vill ha en sida med en design och då, eftersom jag inte kan koda om designen på forumet så den stämmer med resten tänkte jag att jag utgår från forumet. Det jag vill ändra är att när man går in i forumet och trycker på loggan så ska jag komma till startsidan (och inte till forumindex) och så vill jag att det ska finnas en länk till startsidan brevid Forunindex länken under loggan. Se bifogad fil
Och om jag lägger in ett annat index för forumet så måste jag väll ändra så att forumsindexlänken pekar rätt.
Kortfattat är mina frågor:
1. Hur kodar jag en likadan index som är för forumet (samma design) fast med mer en startsida med nyheter och annat smått och gott. Jag borde väll använda phpfunktionen include va??
2. Hur gör jag så att länkarna pekar rätt??
3. Jag måste ha en menyrad någonstans (högt upp) hur lägger jag in den.
4. BONUS!! Är det lätt att byta design till en annan phpbb3 design och det fortfarande är rätt på framsidan eller borde jag välja design först och sen koda om? Blir det mer kodning om jag har en annan än default designen?? Om ja. Vad??
Det kan ha blivit lite fel men jag är trött förlåt
Edit: Tycker ni att jag ska installera forumet i www katalogen eller i www/phpbb katalogen??