måste kategoribild läggas in under phpBB3 roten? Kan man int

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
botebo
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

måste kategoribild läggas in under phpBB3 roten? Kan man int

Inlägg av botebo »

måste kategoribild läggas in under phpBB3 roten? Kan man inte bara ladda ner den via acp:n någonstans?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: måste kategoribild läggas in under phpBB3 roten? Kan man int

Inlägg av Kjell »

Om du har filen information.png och lägger den under <forumrot>/images/information.png så blir sökvägen images/information.png
Du utgår alltid från forumroten och kan då byta sökväg exempelvis ./kulkatalog/information.png då kliver du ner en nivå och in i kulkatalog.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
botebo
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: måste kategoribild läggas in under phpBB3 roten? Kan man int

Inlägg av botebo »

la upp en mapp i roten som heter kategoribild. KAn det bli trubbel för kommande uppdateringar?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: måste kategoribild läggas in under phpBB3 roten? Kan man

Inlägg av Peetra »

Nää, det verkar inte troligt, uppdateringar rör inte egna kataloger. Jag har i de flesta forum jag uppdaterat flera extra kataloger. Automatiska uppgraderingar ignorerar dem och om man för upp ändrade filer manuellt, så finns det ju inga förändringar i dina egna kataloger. :)

Peetra.
3rikson
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av 3rikson »

Tjenare, jag har ett litet problem med just detta, när jag lägger in en bild under ex images/icons/program/3dsmax.png

Och länkar till den på ovanstående vis, så står det att allt fungerar, men när jag kikar på kategorin kommer det inte fram någon bild, utan istället visas texten "inga olästa inlägg".. (detta har aldrig visats förut, jag har testat med GIF,png och jpg, inget fungerar..)

Någon som kan hjälpa mig? :)

MVH

3rikson
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Hej där 3rikson. Kan du lägga in en bild, så vi ser felet och länka till forumet där felet finns?
3rikson
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av 3rikson »

Självklart kan jag posta en bild, dock kan jag inte länka forumet eftersom att jag kör det via wamp på localhost nu under uppbyggnaden av forumet om du förstår :)

Här är bilden i alla fall, har försökt få med det mesta :)

3riksonsproblem.jpg
3riksonsproblem.jpg (251.78 KiB) Visad 8154 gånger
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Ojsan, så fel det blev. Jag borde nog ha skrivit lite tydligare. :)

Jag ville se felet på framsidan av forumet, för att komma åt html-källkoden. Bilden skulle du lägga in i ACP å visa åt oss utifrån.

Men iofs så förklarar du ganska bra var du har bilden och hur du skriver in den. Försök med att skriva / istället för \.

"Inga olästa inlägg"-texten visas eftersom forumet vet att där borde vara en bild, men inte hittar bilden, då snor den alt-texten från iconen närmast till hands.

Syns bilden på adressen http://localhost/images/icons/program/3dsmax.png och har du forumet direkt i serverrot på adressen http://localhost ?

Sökvägarna varierar ibland från testversioner och live, så jag skulle råda dig att inte lägga så mycket energi på att få det rätt där hemma.

mvh Peetra.
Skriv svar