Utebliven bekräftelse E-post
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Utebliven bekräftelse E-post
Jag har mitt forum inställt på att jag ska bekräfta nya medlemmar men jag får inte ett mejl/notifikation där jag kan bekräfta dem (och jo jag vet att nya medlemmar har registrerat sig)? När jag ställde in det så att nya medlemmar ska bekräfta det själva så går det inte heller dvs. dem får ingen e-post där de kan bekräfta sitt medlemskap?
Address till ditt forum: http://www.ferocitasfc.se/phpbb3/index.php
Vilka teman har du installerade?: Orginalet
Vilka MODdar har du installerat?: Inga
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Nej
Vilken version av phpBB använder du?: Den nyaste
Vilken version av PHP?: Vet ej?
Vilken databasserver använder du och vilken version?: Vet ej?
Webbhotell/server: vet ej?
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Min kompis
Är detta en uppgradering (t.ex. RC6 till RC7)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB RC7)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: Ja
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: Bekräftelse, registrering
Berätta om ditt problem: Får ingen e-post där jag eller nya medlemmar kan bekräfta sitt medlemskap
Har du ett testkonto åt oss?: nej
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det. har det inte
Re: Utebliven bekräftelse E-post
- Jag gick in under E-postinställningar där jag kryssade i JA på "Använd SMTP-server för e-post".
- Sedan fyllde jag i min SMTP-serveradress som jag använder för min hemsidas mejl.
- Jag lät SMTP-serverport vara på 25.
- Jag lät Autentiseringsmetod för SMTP vara på Plain.
- Under SMTP-användarnamn och SMTP lösenord fyllde jag i det användarnamn och lösen jag använder för att logga in på min hemsidas mejl.
Nu verkar det fungera, men dem som registrerade sig innan jag fixade detta kan jag inte bekräfta/hitta och de kan inte registrera sig igen då det står att dem redan är registrerade?
Du kan påminna dom som ligger under registrering i ACP´n men inte dom som redan är medlemmar.
Se längst ner på sidan ACP -> ALLMÄNT
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Normalt sett ska man kunna använda mail(), PHP-funktionen, men om ditt webbhotell inte tillåter det så får du gå via SMTP precis så som du gjort.
/marcus
Jag gick in i administrationspanelen och klickade på flicken "användare och grupper" där jag klickade på "inaktiva medlemmar". Där låg alla som jag inte aktiverat så det var bara att aktivera dem
Nu har jag ett till problem men det tar jag i en ny tråd.