Måste godkänna vissas inlägg i en specill avdelning?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
M.Anton
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Måste godkänna vissas inlägg i en specill avdelning?

Inlägg av M.Anton »

Som skrivet, jag har en användare som vi måste godkänna alla inlägg för när denne skriver i en av våra dolda avdelningar som idag innehåller 36 personer har jag för mig.
Det är bara i denna avdelning som vi behöver godkänna alla inläggen, och bara från denna använadre också, jag har letat men hittar ingen som ser annorlunda ut mot andra användare som är med i gruppen.

Tips på åtgärd mottages tacksamt.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Re: Måste godkänna vissas inlägg i en specill avdelning?

Inlägg av Holger »

(Konvertera tillbaka till phpBB2!)

Sorry, kunde inte låta bli! :lol:

Någon av experterna här kanske kan hjälpa till? Jag själv har helt gått bet på phpBB3's behörighetssystem.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Titta på den användaren och kategoriens behörighet, är han inte med i gruppen utan som egen användare till vänster om grupperna, så kan du gå in under "redigera behörighet och välja avancerade behörigheter" gå sedan till fliken Blandat och där har du "Kan posta utan godkännande". JA/NEJ/ALDRIG.

(Bry dig inte om Holger, han funderar fortfarande hur man gör upp eld :lol: )
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
M.Anton
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av M.Anton »

Tack, har ändrat där nu, men varför påverkade det bara 1 användare i en grupp på 36 med samma rättigheter.

Får nog hålla med holger här, phpbb3 är ju helt vilse i pannkakan i jämförelse med hur enkelt allt va i phpbb2, men man lär så länge man lever.
Det är ju näst intill Holgers förtjänst att vårat forum finns till, en guldklimp den där Holger.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Om det nu fungerar, så varför skulle man då lägga till en användare istället för en grupp?
Jo Holger är en klippa men inte i det här ämnet, ska försöka omvända honom så han ser alla andra fördelar som finns i trean :D
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
M.Anton
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av M.Anton »

vet inte om du missförstår mig, jag har alltså redan en grupp, är ju helt hopplöst att hålla reda på alla rättigheter annars.
I den gruppen finns det 36 användare och i denna (samma grupp) har 1 användare problem, alltså är det 35 av 36 som inte har problemet.

eller är det jag som är trög :oops: men vi får hoppas att problemet är borta nu.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Du kan ju specialkonfigurera just den användarens kategoribehörigheter också. :)
Skriv svar