Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Så där ser det ut när filerna är öppnade och sparade i fel format, om du lägger upp nya filer utan att öppna dom så borde du få rätt. Samma sak kan hända om man sparar templates (html) filerna i fel format.
Lisali skrev:2. ominstallerade jag svenska språket och tömde cacheminnet både i acp och i browsern.
Hämtade du hem paketet på nytt och packade upp, ifall nåt skulle ha hänt "på resan" liksom? Har du testat med nåt annat språk som har åäö? (Finskan har ju iallafall äö)
Har på känn att det blir lika med andra åäö-språk också...
Hur ser det ut under Språkposter då? Du går in i ACP --> System --> Språkpaket och sen klickar på Swedish
Man kommer då till ett ställe där man kan ändra i språkfilerna via ACP. (Jag rekommenderar INTE detta sätt att ändra normalt, men det är en möjlighet iallafall.)
Men titta i sökrutan "Search�Ķ" på den Engelska versionen du har idag, vilket borde vara "Search…"
Trots detta så tror jag att felet ligger någon annanstans, då uppgifter från databasen också visar fel tecken, det ser man om man klickar på registrera.