Två nya knappar i menyn ?

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
Tobbs
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2008-03-04 13:03
Svar: 0

Två nya knappar i menyn ?

Inlägg av Tobbs »

Tjenare...
Vi har en förfrågan när det gäller knapparna däruppe där det står "home, register, members, search och faq".. vi skulle vilja ha två till knappar där som följer med oavsett om man är inloggad eller utloggad. Som ska heta silverfang och starzinger. Jag har nu suttit och försökt få in knapparna i det jag tror är dokumentet för denna meny... men det vill sig inte.
Är detta en omöjlighet? Fast jag trycker in knapparna på raden så visas dem inte.
vi har även gjort exakt likadana knappar som de andra är formade.
http://www.tobiashansson.se/phpbb3/styl ... zinger.gif
http://www.tobiashansson.se/phpbb3/styl ... erfang.gif
men inget händer... vi kanske inte kan det eller har vi missat något? Ibland känns det även som det inte alls händer något trots att vi kodat.

Ha en toppen skön vårvärme !
/ Tobbe
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 10:38
Svar: 0

Re: Två nya knappar i menyn ?

Inlägg av tumba25 »

Du glömmer väl inte att tömma forumcachen efter du ändrat? Och att uppdatera stilmallen under Styles-fliken? Om du har temat i databasen måste du uppdatera/tömma minnet på båda ställena.

Och töm webläsarerns cache också.
det jag tror är dokumentet för denna meny.
Berättar ju inget om vilken fil du ändrat i.

Fyll gärna i supportmallen, http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4690.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst