Nytt ämne knappen försvunnen

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Miina
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Nytt ämne knappen försvunnen

Inlägg av Miina »

Nu har jag problem med stort P. En av mina forumdeltagare får inte upp knappen Nytt ämne. Vad i hela fridens dagar beror detta på? Hon skickade en printscreen åt mig och det finns verkligen ingen knapp där, varken knapp eller text.

Hur löser jag detta snabbt och smidigt? Jag vet inte hur många som är drabbade då forumet är nystartat och aktiviteten låg, men nästan alla andra har lyckats presentera sig, så det borde ju innebära att de har knappen.

Tjejen det handlar om har IE (vet inte version än). Jag har kollat från min dator och för mig funkar det både i IE och FF. Någon mer information ni behöver?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

EDIT: Nu ser jag att det står skyddat läga nere i hennes webbläsare på hennes printscreen. Kan det ha nåt med saken att göra och hur ändrar man i sådana fall det?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Nytt ämne knappen försvunnen

Inlägg av tumba25 »

Jag har för mig att "skyddat läge" har med användarens internetinställningar att göra och borde inte påverka möjligheten att starta trådar. Syns dom andra knapparna? Är användaren med i en grupp med rätt att starta nya trådar? Har användaren samma språkinställningar som du har?
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Miina
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Miina »

My misstake! När jag började testa allas rättigheter upptäckte jag att det gällde alla och att det då endast var de två sista kategorierna som inte gick att posta i. Jag hade glömt att sätta rättigheter på de två kategorierna. :oops: Sorry! *skäms och kryper iväg med svansen mellan benen*
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Förlåt att jag bryter mig in här ;) Om jag tittar på din avatar (visningsbild), så har oftast inte valpar svansen mellan benen :lol:
Bra att du löste sig för dig trots svansen.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar