Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
När jag angivit ny sökväg (Bilageinställningar) och klickar på "Skicka" så kommer en röd panel upp med text "Varning" samt
Den angivna sökvägen “//tkabintserv/f:/Veteranlager” finns inte.
I detta fall försökte jag med normala slaschar samt servernamnet.
Jo, det är egen server Win2kServer.
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Ja, jag har förstått det nu (Virtual Directory), det som låste mina tankar var att PhpBB redan ligger under ett Virtual Directory för ett CMS system men jag skapar bara ett nytt "sub-" Virtual Directory till PhpBB och flyttar hela PhpBB till den nya disken.