Vill inte ha pm/am
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Vill inte ha pm/am
Jag vet inte vart man ändrar, men på mitt forum så står det PM/AM och det är ganska irreterande, vart ändrar jag så jag får 24h visning?
Re: Vill inte ha pm/am
ACP -> Fliken Allmänt -> Foruminställningar (under rubriken Forumkonfiguration)
Där ändrar du antingen via valen som kan göras, eller ändrar i rutan efter...
/marcus
Där ändrar du antingen via valen som kan göras, eller ändrar i rutan efter...
/marcus
Re: Vill inte ha pm/am
Under Datumformat? men det händer inget när jag ändrar där nämligen
Re: Vill inte ha pm/am
Glöm inte att titta på din egen profil också [kontrollpanelen]
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Vill inte ha pm/am
Hej! Jag fick lite problem när jag skulle ändra tiden från pm---->24h också.
Såhär har jag gjort:
Jag skrev in
Aktuellt datum och tid: tor dec 08, 2011 9:23 am och Senaste besöket: ons dec 07, 2011 12:41 pm
Så som jag ser det, är tiden rätt (12:41). Men jag får inte bort "pm" och "am". Var löser jag detta?
Såhär har jag gjort:
Jag skrev in
i rutan efter Datumformat. Men på hemsidan visas följande:D d M H:i
Aktuellt datum och tid: tor dec 08, 2011 9:23 am och Senaste besöket: ons dec 07, 2011 12:41 pm
Så som jag ser det, är tiden rätt (12:41). Men jag får inte bort "pm" och "am". Var löser jag detta?
Re: Vill inte ha pm/am
Tydligen skulle man ändra tiden "kontrollpanelen" som gästerna har tillgång till. Men hur ändrar jag så att alla får "D d M H:i" som standard?
Re: Vill inte ha pm/am
Du kan:
Men det är förenat med krav på kunskap om hur man gör det.
Dock kan folk ändra tillbaka till det de trivs bäst med.
/marcus
- Bestämma vad gäster ser.
- Bestämma vad som är standard för alla nya konton som registreras, sedan du ändrade.
- Bestämma hur din egen ser ut (egen kontrollpanel)
- "Tvinga" alla ha samma format... någon vill kanske sin personliga favorit. Men....
Men det är förenat med krav på kunskap om hur man gör det.
Dock kan folk ändra tillbaka till det de trivs bäst med.
/marcus
Re: Vill inte ha pm/am
Jag har inga registrerade medlemmar än (hemsidan ej uppe). Så att bestämma standart för nya konton är jag intresserad av. Sen får folk självklart ändra om de vill! Hur fixar man detta?Du kan:
Bestämma vad gäster ser.
Bestämma vad som är standard för alla nya konton som registreras, sedan du ändrade.
Sen tänkte jag på en annan sak på tal om standard. Jag skulle vilja att rutan "Meddela mig när tråden besvaras" är vald från början och att man i så fall kan ta bort det.
//Nils
Re: Vill inte ha pm/am
Hmm, du får ursäkta mig. Men det där sa mig inte så mycket då jag är väldigt dålig på phpbb för tillfället.
//Nils
//Nils
Re: Vill inte ha pm/am
För att ställa in det för gäster/nya konton så ändrar du på:
Administrationspanelen -> [fliken] Allmänt* -> Foruminställningar
* = Där du hamnar först alltså...
/marcus
Administrationspanelen -> [fliken] Allmänt* -> Foruminställningar
* = Där du hamnar först alltså...
/marcus
Re: Vill inte ha pm/am
Aha, du förstår jag vad som blev fel. Det du sa, hade jag redan ställt in och hittade inget annat sätt att ändra. Men så kom jag på nu att jag hade ju redan registrerat mig innan det och då fick jag de gamla inställningarna. Men de som registrerar sig nu borde få "D d M H:i".
Tack för ditt svar. Grymt forum förövrigt!
Sen den andra frågan om "Meddela mig när tråden besvaras". Kan man ställa in så att den rutan är vald från början?
//Nils
Tack för ditt svar. Grymt forum förövrigt!
Sen den andra frågan om "Meddela mig när tråden besvaras". Kan man ställa in så att den rutan är vald från början?
//Nils
Re: Vill inte ha pm/am
Hej igen,
egentligen är det en fråga per tråd. Men jag svarar ändå...
Du måste aktivera "Tillåt trådbevakning". Det gör du under:
Administrationspanelen (även kallat ACP) -> [fliken] Allmänt -> Inläggsinställningar
(Misstänker att det redan gjort...)
Sedan kan du under din egen profil ändra så att Du har som standard att bevaka alla trådar du startat/besvarat.
Kontrollpanel (även kallat UCP) -> [fliken] Inställningar -> Ändra postningsstandarder
Sätt "Meddela mig vid svar som standard" till Ja.
/marcus
egentligen är det en fråga per tråd. Men jag svarar ändå...
Du måste aktivera "Tillåt trådbevakning". Det gör du under:
Administrationspanelen (även kallat ACP) -> [fliken] Allmänt -> Inläggsinställningar
(Misstänker att det redan gjort...)
Sedan kan du under din egen profil ändra så att Du har som standard att bevaka alla trådar du startat/besvarat.
Kontrollpanel (även kallat UCP) -> [fliken] Inställningar -> Ändra postningsstandarder
Sätt "Meddela mig vid svar som standard" till Ja.
/marcus
Re: Vill inte ha pm/am
Ja okej. Nästa fråga startar jag en ny tråd till!
Kan man ställa in denna inställningen som standard till nya medlemmar?
Kan man ställa in denna inställningen som standard till nya medlemmar?
Re: Vill inte ha pm/am
Nej, inte via någon inställning i ACP.
Men du kan ju göra det genom att modifiera en enda fil (och i den filen ett enda tecken):
Men, jag skulle personligen inte uppskatta den typen av hjälp. Denna inställning vill man själv slå på.
Alla kanske inte uppfattar vad som händer och tycker att forumet är skit för det spammar Inboxen.
Men du kan ju göra det genom att modifiera en enda fil (och i den filen ett enda tecken):
Kod: Markera allt
OPEN
includes/functions_user.php
FIND
'user_notify' => 0,
REPLACE WITH
'user_notify' => 1,
Alla kanske inte uppfattar vad som händer och tycker att forumet är skit för det spammar Inboxen.
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster



