Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
har precis lagt upp mitt första forum. Allt funkade någerluna felfritt under installationen. Forumdelarna är uppdelade, rättigheter satta osv. När jag sen försöker posta en ny tråd som användare (med otala rättigheter) får jag följande error:
Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 1245184 bytes) in /usr/home/web/***dbnamn******/forum/includes/utf/data/utf_nfkc_qc.php on line 2
Det finns några olika php-program att välja mellan, men för att slippa skriva om alla så kan du återkomma med vad du har
Men du borde ha en config fil (php.ini) och det borde stå 8M
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/