Användarnamn

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
taab
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Användarnamn

Inlägg av taab »

JAg publicerar nyheter via forumet på startsidan.
Jag har valt att han skall plocka fram

topictitle, topic time, den som skrivit inlägget, samt nyheter

Det jag undrar över är hur man skriver om topic time så att istället för hashade siddorro t.ex 38409503 så skall ha visa 2008-02-04
Och användarnamnet skall han visa taab istället för 3
Och sedan i nyheter så kanske det finns bbcode använt i nyheten, jag har inkluderat includes/bbcode.php på min sida, hur gör jag för att han skall använda bbcoden istället för att skriva [b:uid] byt ut uid mot massa nummer.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Användarnamn

Inlägg av tumba25 »

taab skrev:Det jag undrar över är hur man skriver om topic time så att istället för hashade siddorro t.ex 38409503 så skall ha visa 2008-02-04
Det är inget hashat nummer. Det är unixtid. Funktionen du är ute efter heter date()
taab skrev:Och användarnamnet skall han visa taab istället för 3
Du får kolla i tabellen users och titta vad user_id 3 heter.
taab skrev:Och sedan i nyheter så kanske det finns bbcode använt i nyheten, jag har inkluderat includes/bbcode.php på min sida, hur gör jag för att han skall använda bbcoden istället för att skriva [b:uid] byt ut uid mot massa nummer.
Kolla på bbcode_nl2br() i includes/functions_content.php

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
taab
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av taab »

[Tog bort citera, då behovet är överflödigt, Kjelle]

Vi har kollat på den bbcode_nl2br(), men förstår inte riktigt, för om du i ett inlägg har bbcode ex. [ b ] [/b ] hur gör man så att han då skriver om det till fet stil vilken funktion är det är det bbcode_nl2br() som sköter det? tycker den funktionen verkar liten. Har du ett exempel på hur man använder den funktion bbcode_nl2br()??
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Nej, jag har inte testat den funktionen. Fick bara för mig den skulle kunna funka.

Vid en närmare granskning så är det nog strip_bbcode() som tar bort BBCode och ger tillbaka ren text eller generate_text_for_display() du är ute efter. Dom finns också i includes/functions_content.php.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar