Efter post?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Efter post?
Jao, kan jag ta bort sidan som kommer upp efter man postat? Vill att man ska återvända till tråden direkt.
Re: Efter post?
Sök efter:
Kod: Markera allt
meta_refresh(3, $redirect_url);Kod: Markera allt
redirect($redirect_url);Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Fler ställen man behöver ändra på?
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Koden är tillagd i posting.php, fick bara en träff när jag sökte på raden innan så att säga. Fixades direkt via ftp.
Styles har jag tömt genom adm - stilar - mallar - cache vid prosilver - markerat rubbet och tagit bort.
Loggade in på nytt med användaren och laddade om postningssidan, men ändå inte.
Har dessutom testat att rensa cache genom knappen på förstasidan i adm.
Vad gör jag för fel?
Ska se ut så här
Kod: Markera allt
// If the post need approval we will wait a lot longer.
if ($post_need_approval)
{
meta_refresh(10, $redirect_url);
$message = ($mode == 'edit') ? $user->lang['POST_EDITED_MOD'] : $user->lang['POST_STORED_MOD'];
$message .= (($user->data['user_id'] == ANONYMOUS) ? '' : ' '. $user->lang['POST_APPROVAL_NOTIFY']);
}
else
{
redirect($redirect_url);
meta_refresh(3, $redirect_url);
$message = ($mode == 'edit') ? 'POST_EDITED' : 'POST_STORED';
$message = $user->lang[$message] . '<br /><br />' . sprintf($user->lang['VIEW_MESSAGE'], '<a href="' . $redirect_url . '">', '</a>');
}
$message .= '<br /><br />' . sprintf($user->lang['RETURN_FORUM'], '<a href="' . append_sid("{$phpbb_root_path}viewforum.$phpEx", 'f=' . $data['forum_id']) . '">', '</a>');
trigger_error($message);
}
}
}
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag var åt fanders fel.
Men nu funkar det! Tack!