kategori träd
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
kategori träd
Hemma
hus
ladugård
svinstia
hundgård
Sen har jag en anvädare som jag bara vill ska se "svinstia" i detta träd. hur gör jag då?
(han ska inte se "hemma" eller någon annan förutom just "svinstia")
Re: kategori träd
Lite svar på ditt förra inlägg.
Du har en huvudkategori "Gården" och under gården så har du kategorierna Hemma, hus, ladugård, svinstia och hundgård
Till gården så har du en grupp där alla är med som ska kunna komma åt något av delarna åvan.
För att sedan ge behörighet till en kategori så kan du välja två vägar, skapa en ny grupp eller ge användaren rättigheterna som behövs, jag själv föredrar att ha grupper.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Har du några förslag?
Men normalt är det öppet från vänster och strängare regler till höger.
[Öppet] [halvöppet] [slutet]
Att ha en massa olika grupper, då är det en tankemiss.
Jag har en global moderator och admin.
- en för gäster
- en för att kunna skriva i kalendern
- Lek och spel ingår i registrerad användare
- en för Svågadalsbor ( alla lokalt boende)
Under Svågadalsbor så har jag flera byalag och en intresseförening, dom är alla olika grupper beroende på att byalagen inte ska se varandra.
- En för Svågadalsnämnden
Summa 13 grupper.
Och det blir en del att hålla reda på
Men det är inte svårt, jag lägger bara till grupperna som personen i fråga ska ha. dvs. Registrerad användare, Kalender, svågadalsbo, Byalag sysia och Intesseförening. Det här är en extrem användare.