Lokalt forum...

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
ludvig_d
Medlem
Medlem
Svar: 0

Lokalt forum...

Inlägg av ludvig_d »

Hej jag skulle behöva ha ett forum lokalt på datorn för att kunna testa ändringar i koden, som jag sen skulle kunna skicka upp.
Jag har apache 2 men jag vet inte hur man skapar databaser om det nu går... Tacksam för snabba svar.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
John Hjorth
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av John Hjorth »

Hejsa Ludvig,

Jeg er absolut ikke på nogen tekniker udi servere, opsætning af Apache, PHP og MySQL. Jeg har nu i mere end et år brugt XAMPP og det fungerer bare perfekt, hvis ikke Kjell's anbefalinger måske er noget for dig.

Søg blot på Google efter XAMPP.

Jeg har sat en sådan XAMPP med alt inklusive op på 20 minutter, på et tidspunkt hvor jeg ikke var hjemme, og havde akut behov for en server hér og nu.
John Hjorth
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

För min del så spelar det ingen roll vad man använder för att köra en localhost installation. men kan nämna WAMP tar också 20 minuter att sätta upp och är inte svårare än XAMPP.
Det handlar bara om tycke och smak.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar