Var lägger jag in nya teman?

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
Ingo
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2007-10-29 17:01
Svar: 0

Var lägger jag in nya teman?

Inlägg av Ingo »

Helt enkelt om jag laddar hem ett nytt design tema, i vilken mapp ska jag lägga den i?
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 676
Blev medlem: 2007-01-03 15:21
Svar: 0

Re: Var lägger jag in nya teman?

Inlägg av Naturen »

Ingo skrev:Helt enkelt om jag laddar hem ett nytt design tema, i vilken mapp ska jag lägga den i?
/public_html/forum/styles

eller så /public_html/styles
Ingo
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2007-10-29 17:01
Svar: 0

Inlägg av Ingo »

Okej ska prova och ladda upp något.
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 676
Blev medlem: 2007-01-03 15:21
Svar: 0

Inlägg av Naturen »

Bra gör du så
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Re: Var lägger jag in nya teman?

Inlägg av Marcus »

Naturen skrev:
Ingo skrev:Helt enkelt om jag laddar hem ett nytt design tema, i vilken mapp ska jag lägga den i?
/public_html/forum/styles

eller så /public_html/styles
Hmmm... Notera att inte är alla system som har mappen "public_html". En bättre beskrivning av vart det ska ligga är:

<forumrot>/styles/

Vart sedan <forumrot> beror på system och egna preferenser.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst