lösenord

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
leafylove
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

lösenord

Inlägg av leafylove »

hej.

undrar om man kan fixa så att man kan ha att det krävs ett lösenord för att komma åt en viss kategori?
eller är det en omöjlighet?

mvh
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Ja, du kan i ACP under kategorier, redigera kategori sätta ett lösen för kategorin.

Men det är bättre att använda rättigheterna och ge en viss grupp tillträde till kategorin och göra dom som ska få se den medlemmar i den gruppen.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
leafylove
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av leafylove »

mmm har fundrat på det med men det är ju som så här. jag drivet ett tattoo forum där alla kan bli medlemmar men jag vill att endast tattuerare ska komma åt en kategori med återförsäljar länkar och så i. så att inga vanliga människor kan komma åt och handla saker och så utan att veta ett smack om vad dom sysslar med..
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Då får alla medlemmar som är tattuerare ansöka om medlemskap i gruppen "Bara för tattuerare" och sedan låter du enbart gruppen komma åt det forum som innehåller de där hemligheterna. :-)

Att tvinga folk att komma ihåg mer än sitt personlig lösenord är något man ska undvika så långt det är möjligt.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
leafylove
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av leafylove »

ja så kan man med göra.. än så länge har jag i alla fall lösen på det... får väll skapa en grupp som heter tatuerare så får folk ansöka om att bli medlem i den gruppen...
tackar

edit.....

Nu har jag gjort så att det finns bara en grupp som kan komma åt den kategorin, men då syns den kategorin inte för andra, Jag vill ju att själva kategorinamnet ska man kunna se fast man kan inte komma in i kategorin.. förstår ni vad jag menar?
Användarens profilbild
yuriman
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av yuriman »

Ska dom kunna läsa inlägg så gör du såhär
gå in i ACP.
Sen gå in på Kategorier.
sen gå in på Kategorirättigheter-
Sen välj sen en Kategori.
Sen Välj exempel Robota, Gäster, Registrarade medlemmar och Registrerade COPPA användare.
Välj sen Endast Läsåtkomst

Om du ska har så att dom ser kasegorin men inte kommer in
Så ska jag kolla lite mer på det isåfall
Yuriman
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Under kategorirättigheter kan du välja att visa kategori men inte kunna läsa.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
leafylove
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av leafylove »

tumba25 skrev:Under kategorirättigheter kan du välja att visa kategori men inte kunna läsa.

/J
ah perfekt... tackar..
Skriv svar