Problem med phpMyAdmin 2.10.x
Moderator: Moderatorgrupp
Problem med phpMyAdmin 2.10.x
Någon mer som har problem med senaste versionen av phpMyAdmin som jag. Efter det att jag uppgraderade från 2.9.2 till 2.10.1, så fick jag problem med alla forumlär för att uppdatera data och lägg till data i tabellerna.
Problemet kvarstod i 2.10.2. Men man har inte heller försökt lösa problemet, då det inte gått att verifiera av phpMyAdmins utvecklare.
Problemet består i att alla värden som kan tilldelas NULL-värden sätts till "icke-NULL", så snart man försöker editer något fält och/eller klickar på submit. Alla fält som skulle blivit NULL blev nu istället "tomsträng".
Har provat med olika datorer, med olika webbläsare, olika webbservrar, olika mysqlservrar, även testat mot phpMyAdmin's testserver... Men alltid samma problem.
Men, hos phpMyAdmin anser man ingen har samma problem, och vill inte göra något åt det.
Någon här som har samma problem?
/marcus
- Edit: Sorry det var 2.10.1 som jag gav upp.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Japp, men nu får jag andra funderingar.... Varför ska du sätta griller i mitt huvud... livet var ju så lätt när jag trodde det var fel på migmarcus skrev:har du gått tebax till 2.9.x då eller?
/marcus
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Nu upptäckte jag att ett webbhotell jag använder har version 2.10.0.2 och det funkar utmärkt.
Jag har MySQL 5.0.22 och hotellet använder 4.1.21.
Kan det kanske vara något med MySQL's versioner...
/J