Jag behöver skicka med användarnamnet som ett hidden-fält i ett formulär och undrar om det finns någon variabel för det? {USERNAME} verkar mest logiskt men det funkar inte.
Hur gör man?
Det verkar som den vill ha det till att ett objekt helt saknas, kan vi få se hela koden? Om det är objetet $user eller $template som saknas framgår inte av felmeddelandet.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Jag har försökt ignorera detta problem ett tag men tänkte ta tag i det nu igen.
Innan jag börjar posta kod, finns det något "officiellt" sätt att skapa egna variabler?
Eller om det går att hitta användarnamnet med vanlig php-kod i templaten så kan jag köra med det istället.
Den behöver inte fungera globalt utan det räcker med den sidan.
Det jag gjorde från början borde ha fungerat, men det blev problem att använda {USERNAME} på grund av all trasslig php-kod i templaten. Jag upptäckte även att ingen annan variabel funkade som till exempel {SITENAME} som borde funka överallt.
Det löste sig dock genom denna sträng som ger användarnamnet på den inloggade användaren:
Du verkade införstådd i PHP så jag antog att du hade deklarerat variabeln som global. Deklarationen har att göra med dess scope, som normalt bara sträcker sig inom den funktion där den lever. Objekt som innehåller data som flera funktioner och objektmetoder använder sig måste vara globala.