Hur lägger jag till en länk?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

nima01
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Hur lägger jag till en länk?

Inlägg av nima01 »

Några små frågor:

1) Jag kör med senaste phpBB och FI subsilver shadows temat. Längst upp finns ett antal länkar som tex FAQ, Sök etc. Hur lägger jag till ytterligare en? Jag vill ha en länk till mitt galleri. Jag har sett att viss har så.

2) Längst upp så skulle jag vilja ha en bild till vänster där phpBB-loggan är. Jag har provat att byta ut den och det går. Det knepiga är att hur stor/liten jag än gör bilden så blir den alltid 240x110. Vart ändrar man det?

3) Till höger om bilden skulle jag vilja skriva dit vad forumet heter med en fin font. Jag trodde att hela headern var en bild och att man bara kunde lägga till lite text PÅ den, men så var det inte. Tydligen så är den uppbyggd av små smala "remsor" som ligger bredid varandra så att headern bildas.

Hjälp en nybörjare..

Tack på förhand! Mkt intressant forum! Jag har lärt mig jätte mkt, men det är inte så lätt det här...
Användarens profilbild
gyro_hlm
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av gyro_hlm »

I overall_header.tpl hittar du du det mesta av det du frågar efter.
:: gyro_hlm ::
nima01
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av nima01 »

Svaret på 2:an kom jag på nyss när jag var inne i overall_header och kollade. Ändrar man där så blir det bra, men jag provade att göra en phpbb-logga i .gif och det gick inte. Gör jag en i .jpg så blir den inte genomskinlig. Jag har provat att ändra filändelsen i overall_header men det hjälpte inte.
nima01
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av nima01 »

Nu har jag fipplat lite i overal_header. Jag skapade en jpg-bild som var 600x110 och hade samma bakgrund som "remsorna" som jag nämnde. Ser helt ok ut.

MEN en sak undrar jag...När jag går in i forumet så laddas min logga först SEN laddas "remsorna" dvs bakgrunden bakom loggan upp. Ser lite konstigt ut. När det är färdigladdat ser det ok ut.
Senast redigerad av nima01 den 2007-04-10 16:04, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
spray3r
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av spray3r »

Det var JPEG du använde? Mitt råd är att sänka storleken, inte bredxhöjd utan kb... Det är inte transparent eller nått va?

Jag kan inte se i din sida vad det är...
Skriv svar