Har problem med Wampserver (tror att detta e en noob fråga)

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

enator57
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2006-09-23 14:17
Svar: 0

Har problem med Wampserver (tror att detta e en noob fråga)

Inlägg av enator57 »

Jag har problem med wampserver när php ska kontakt mysql, jag vill att den ska kontakt en annan MySQL server än wampmysql och med fördefinerat lösen men wamp verkar ha nåt default lösen som går in istället.
nån som vet hur jag gör?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

Mig veterligen är det bara att göra en mysql_connect till vilken server som helst.... det har jag gjort, dvs. anslutit till MySQL-servrar som jag haft hos andra webbhotell från mitt nuvarande.

Men om Wampserver gör någon egen blockering av andra servrar det vet jag inte.

Är den MySQL-server som du vill ansluta till istället med i samma nätverk, eller är den hos något webbhotell?

För jag antar att du har Wampservern på någon hemmaserver eller liknande.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
enator57
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2006-09-23 14:17
Svar: 0

Inlägg av enator57 »

a precis, MySQL och wampserver ligger på samma dator. Men det konstiga är att den säger att den försökte kontakta MySQL med ett annat användarnamn än definerat och inget lösen fastän jag satt lösen på det (mysql_connect).

Mycket mystiskt...
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Kan du visa oss din PHP-kod?
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
enator57
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2006-09-23 14:17
Svar: 0

Inlägg av enator57 »

Det är inget fel på PHP koden för att den funkar med apache på andra datorer.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster