Updatera

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Jesper
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Updatera

Inlägg av Jesper »

Hej.
Jag skulle vilja veta hur man updaterar forumet.Jag vet ej vilken version jag har nu men den är gammal.Har laddat hem den senaste men jag vet ej var jag skall lägga mappen då jag läste nånstans att man inte skulle ha den gamla och nya på servern samtidigt.Vill ju heller ej tappa info från den gammal..php,v 1.14.2.2 var det visst..
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

2.0.11 har du, och inget annat.
Om du inte har några modifikationer (moddar/hacks) installerade så ta och ladda ner "phpBB 2.0.18 [ Patch File Only ]" från http://www.phpbb.com/downloads.php.

Sedan är det bara att ladda upp alla mappar som finns i filen till din FTP samt filen "phpBB-2.0.11_to_2.0.18.patch".
Så när du laddat upp allt så ska du bara ha EN .patch fil, dvs den ovannämda. Resten kan du kasta bort.

sen är det bara att gå in på forumet och uppdatera!

Lycka till!
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Jesper
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Jesper »

Jag laddade upp dom mapparna och patch filen i samma mapp som phpbb2 mappen ligger i.Är det rätt?Hur gör jag när jag vill uppdatera från forumet?Hittar ingen sån funktion.
Jesper
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Hej Jesper,

första frågan: har du installerat moddar?

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar