Fatal error: Only variables can be passed by reference in...

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

olastridh
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Fatal error: Only variables can be passed by reference in...

Inlägg av olastridh »

Har satt upp phpbb på en windows 2003 server med apache 2, MS SQL 200 med en ODBC-kopling mot databasen. När jag ska lägga in ett ämne eller svara på en befintlig så får jag problem,

Fatal error: Only variables can be passed by reference in C:\Apache Group\Apache2\htdocs\forum2\phpBB2\posting.php on line 554

Kan ngn ge mig en ledtråd om vad jag ska göra?

/Ola
yoshy
Medlem
Medlem
Svar: 0

Inlägg av yoshy »

Hadde samma problem och hittade det här som löste biffen för mig iaf (=

:idea:
Code:

OPEN admin/admin_ug_auth.php

FIND
if( $forum_access[$i][$auth_field] == AUTH_ACL && isset($change_acl_list[$forum_id][$auth_field]) )

REPLACE WITH
if( $forum_access[$i][$auth_field] == AUTH_ACL && isset($change_acl_list[$forum_id]) )

FIND
( !isset($auth_access[$forum_id][$auth_field]) && !empty($change_acl_list[$forum_id][$auth_field]) ) ) ||

REPLACE WITH
( !isset($auth_access[$forum_id][$auth_field]) && empty($change_acl_list[$forum_id][$auth_field]) ) ) ||

Finally, because you are using php 5.0.5 or higher, you need to make a change so that functions that get called with functions as parameters are not called 'by reference' with functions. Here's that change:

Code:

OPEN
includes/functions_post.php

FIND
function submit_post($mode, &$post_data, &$message, &$meta, &$forum_id, &$topic_id, &$post_id, &$poll_id, &$topic_type, &$bbcode_on, &$html_on, &$smilies_on, &$attach_sig, &$bbcode_uid, &$post_username, &$post_subject, &$post_message, &$poll_title, &$poll_options, &$poll_length)

REPLACE WITH
function submit_post($mode, &$post_data, &$message, &$meta, &$forum_id, &$topic_id, &$post_id, &$poll_id, &$topic_type, &$bbcode_on, &$html_on, &$smilies_on, &$attach_sig, &$bbcode_uid, $post_username, $post_subject, $post_message, $poll_title, &$poll_options, &$poll_length)

OPEN
includes/functions_search.php

FIND
function clean_words($mode, &$entry, &$stopword_list, &$synonym_list)

REPLACE WITH
function clean_words($mode, $entry, &$stopword_list, &$synonym_list)

FIND
function split_words(&$entry, $mode = 'post')

REPLACE WITH
function split_words($entry, $mode = 'post')

Hoppas det löser dina problem också (=

Mvh
Johannes E
Skriv svar