<HEAD>
<meta name="keywords" content="webdesign, webbdesign, webdesignskolan, html, htmlkurs, grafik, webgrafik, photoshop, illustrator">
<meta name="description" content="Webdesignskolan är din gratisresurs när du gör hemsidor. Här hittar du all information du behöver för att skapa attraktiva webplatser!">
</HEAD>
Jag vet att ni inte vill hjälpa till så mycket när det gäller en Portal.
Men detta kan andra som har phpBB forum nytta av att veta med.
Du kan ändra i overall header, men jag ta det försiktigt. Det finns en variabel {META} som du då måste kontrollera så du vet vad du gör om du tar bort den. F.ö. meta keywords är helt meningslöst, nöj dig med meta name, men försök få den bara på förstasidan, du vill inte ha samma text till varenda undersida som du får med i Google.
WickeD skrev:Kan jag ändra det som står med röd text?
Ja det är meta description som står där i de flesta sökmotorer. Om just Altavista använder meta description vet jag dock inte.
WickeD skrev:Ligger det en Meta kod på varje sida i phpBB2 1.52 plus portal eller ligger det bara en i overall header sidan?
Overall header ligger överst på nästa alla sidor. Problemet med att lägga in en meta description blir att alla sidor, även forumtrådarna, får samma beskrivning vilket inte är så lyckat. Man vill att det ska framgå vad forumtrådarna innehåller.
WickeD skrev:Är det så enkelt att jag bara ska byta ut denna info: