Namnet mitt är Filip och jag driver den officiella supportersajten för Yellow Fellows Support (http://www.yfsupport.tk) som stödjer Ängelholms FF.
På en sådan typ av hemsida är ett forum nästan ett måste, så att medlemmar i supporterklubben kan diskutera allt mellan himmel och jord för vårt kära ÄFF. Nu till saken:
Efter vårt styrelsemöte idag 13/2 kom vi fram till att phpBB skulle vara YFS forum (det är klart bäst!).
Jag besökte phpBB:s hemsida och laddade hem följande filer:
lang_swedish
phpBB-2.0.11
och subSilver_swedish
1. Är det alla filer jag behöver?
Därefter laddade jag hem WAMP (Windows Apache MySQL Php). phpMyAdmin följde också med.
2. Behöver jag något mer?
Sedan kommer jag till den biten jag inte har en blekaste aning om hur jag ska göra. Hur installerar jag forumet så att det kan börja användas?
Har sökt i 2 veckor efter information (på alla möjliga typer av hemsidor) om hur man installerar forumet. Till slut hittade jag denna sida - hoppas ni kan hjälpa mej!!!
Är väldigt grön på detta område (därför kanske ni förstår att jag inte lyckades begripa något i varesej den engelska eller norska installationsbeskrivningen) och inte ens mina kompisar som är mer insatta i allt vad servrar och php och allt annat vad det nu heter - inte ens dom lyckades lösa detta:!:
Så, jag ber nu på mina bara knän till er som redan lyckats få upp era forum på nätet att:
- Ge mej en tydlig steg-för-steg information i hur man installerar forumet och får upp det till vår hemsida! Det kan jag med andra ord säga är en hälsning från samtliga medlemmar i Supporterklubben!
(Notera: Ovan gav jag länken till hemsidan, den är konstigt uppbyggd av BILDER idag, vilket den inte kommer att vara när jag installerat forumet , skall då göra om sidan!)
Lägg gärna till mej på MSN Messenger om ni vill - där kanske det är enklare att prata installation osv! (yellowfellows@hotmail.com)
Tack på förhand för det ni säkerligen kan hjälpa mej med!
//Filip Anderberg - Webmaster Yellow Fellows Support