Frontpage
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Warning: main(../language/lang_swedish/lang_main_album.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/berits/public_html/forum/admin/admin_album_cat.php on line 37
jag ändrade ju inget i lang_swedish..det skulle jag förstås ha gjort?
Men vad och var?
Det verkar bara vara det som är kvar nu iaf
Antagligen har du bara laddat upp den till den engelska mappen, eller?
Ja, hela mappen måste ligga i din phpbb_roothittar ingen mapp i servern som heter album_mod
ska jag dra över hela den mappen då kanske?
Det måste se ut så här:
www.dindomain.se/forum/album_mod/
Phu! Bra! Men min "instruktion" var ej entydig!nej nej jag har inte gjort ändringarna i backupmappen SÅÅ dum är jag inte hörru
Nä mappen heter phpBB2 som jag har gjort ändringarna i
Ingen support via PM!
http://www.beritspage.com/forum/index.php
hej hHolger skrev:Gör precis som det står, öppna filen i ett enkelt textredigeringsprogram, sök efter avsnittet som anges och utför ändringen som beskrivs ...
betyder att resultatet ska se ut så här:#
#-----[ OPEN ]-------------------------------------------------------
#
includes/constants.php
#
#-----[ FIND ]----------------------------------------
#
if ( !defined('IN_PHPBB') )
{
die("Hacking attempt");
}
#
#-----[ AFTER, ADD ]----------------------------------
# Don't worried! This file is very *lite*
// Album MOD
include($phpbb_root_path . 'album_mod/album_constants.' . $phpEx);Kod: Markera allt
if ( !defined('IN_PHPBB') ) { die("Hacking attempt"); } // Album MOD include($phpbb_root_path . 'album_mod/album_constants.' . $phpEx);
Holger jag håller på med samma som Kia nu och har kommit hit men vad jag inte förstår är tex. det står open includes/constants.php skall jag öpna den i ftp eller var? sen nästa steg find if ( !defined('IN_PHPBB') ) var hittar jag det. jag har läst allt om och om och försökt hitta vad jag skall göra men jag fattar inte.
jag har sparat ner dessa filerna i en backup map
## viewonline.php
## admin/index.php
## includes/constants.php
## includes/page_header.php
## includes/usercp_viewprofile.php
## language/lang_english/lang_main.php
## templates/subSilver/profile_view_body.tpl
## templates/subSilver/overall_header.tpl
## templates/subSilver/subSilver.cfg
sen så undrar jag om jag andvänder en annan stilmall "snowSilver" just nudår är de där ändringen skall ske för att man skall få sama stil eller skall man göra det i subSilver?
jätte tacksam för hjälp.
}
du måste öppna filen på din hårddisk, ändra den och sedan ladda upp den till servern via FTP.
Du öppnar alltså includes/constants.php, letar efter textsträngen i den filen och följer instruktionerna givna ovan.
(Återkom om det inte funkar!)
När du moddar och använder flera teman till ditt forum så måste ändringarna utföras i ALLA teman!
Ingen support via PM!