Ingen grafik i prosilver
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Ingen grafik i prosilver
Ytterligare en skum sak är att nu när jag har Subsilver2 så är det svenska knappar även om jag inte laddat hem dem och laddat upp dem nu när jag installerade om det!?
Åter igen: Du måste vara i fel mapp och ändra... för om du inte har bilderna kvar så ska det ju inte visas.
/marcus
/marcus
Det var inte svenska knappar kvar, när jag uppdaterade försvan det (vilket jag fixade genom att ladda upp dem igen).
Problemet kvarstår dock, ingen grafik i prosilver trots att jag "installerat" om det :-/
Problemet kvarstår dock, ingen grafik i prosilver trots att jag "installerat" om det :-/
Detta fattas åtminstone
http://www.ferocitasfc.se/phpbb3/styles ... /theme.cfg ???
http://www.ferocitasfc.se/phpbb3/styles ... /theme.cfg ???
Och jag ställer åter igen frågan, är du 100% säker på att den mapp du laddar upp i är den mapp som webbservern använder?
Det är lätt hänt att man lyckat flytta sig upp/ner i ett filträd och vips så hamnar filerna på fel plats.
/marcus
Det är lätt hänt att man lyckat flytta sig upp/ner i ett filträd och vips så hamnar filerna på fel plats.
/marcus
hmm... Alltså jag laddar upp till /wwwroot/forum/styles/prosilver/imageset/sv/
och den fungerande subsilver2 laddar jag upp till /wwwroot/forum/styles/subsilver2/imageset/sv/
och den fungerande subsilver2 laddar jag upp till /wwwroot/forum/styles/subsilver2/imageset/sv/
Och enligt de webbadresser du postat borde du lägga filerna i:
/wwwroot/phpbb3/styles/prosilver/imageset/sv/
/wwwroot/phpbb3/styles/subsilver2/imageset/sv/
*host* *host*
/marcus
/wwwroot/phpbb3/styles/prosilver/imageset/sv/
/wwwroot/phpbb3/styles/subsilver2/imageset/sv/
*host* *host*
/marcus
Men där kanske vi har lösnignen då!
Jag är inte så himla insatt i det här med datorer men jag har faktiskt själv undrat över detta men eftersom subsilver2 har fungerat så har jag tänkt att det måste ju vara rätt?
Men hur gör jag då för att ändra så att allt blir rätt, vill inte pajja något
Men hur gör jag då för att ändra så att allt blir rätt, vill inte pajja något
BTW. Om vi inte får i ordning på detta nu så ska jag sätta mig i helgen med polaren som jobbar med sådant här... Om jag löser problemet med han så postar jag här vad felet var etc.