Det är ingen fara.
Vi ses här när vi ses här!
Ta inte ihjälp dig med växterna bara!
Och ha en trevlig helg du med.
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kod: Markera allt
FIND:
'USERNAME' => $to_username,
REPLACE WITH
'USERNAME' => stripslashes($to_username),
$emailer->assign_vars(array(
'SITENAME' => $board_config['sitename'],
'EMAIL_SIG' => (!empty($board_config['board_email_sig'])) ? str_replace('<br />', "\n", "-- \n" . $board_config['board_email_sig']) : '',
'U_INBOX' => $server_protocol . $server_name . $server_port . $script_name . '?folder=inbox')
);
$emailer->send();
$template->assign_vars(array(
'SUBJECT' => $privmsg_subject,
'MESSAGE' => $privmsg_message,
'HTML_STATUS' => $html_status,
'SMILIES_STATUS' => $smilies_status,
'BBCODE_STATUS' => sprintf($bbcode_status, '<a href="' . append_sid("faq.$phpEx?mode=bbcode") . '" target="_phpbbcode">', '</a>'),
'FORUM_NAME' => $lang['Private_Message'],
WickeD skrev:Nu har jag kommit hit och har en fundering.
Install säger om denna file privmsg.php:Och jag hittar två stycken sådana rader:Kod: Markera allt
FIND: 'USERNAME' => $to_username, REPLACE WITH 'USERNAME' => stripslashes($to_username),Kod: Markera allt
$emailer->assign_vars(array( 'USERNAME' => $to_username, 'SITENAME' => $board_config['sitename'], 'EMAIL_SIG' => (!empty($board_config['board_email_sig'])) ? str_replace('<br />', "\n", "-- \n" . $board_config['board_email_sig']) : '', 'U_INBOX' => $server_protocol . $server_name . $server_port . $script_name . '?folder=inbox') ); $emailer->send();
Och en till:Kod: Markera allt
$template->assign_vars(array( 'SUBJECT' => $privmsg_subject, 'USERNAME' => $to_username, 'MESSAGE' => $privmsg_message, 'HTML_STATUS' => $html_status, 'SMILIES_STATUS' => $smilies_status, 'BBCODE_STATUS' => sprintf($bbcode_status, '<a href="' . append_sid("faq.$phpEx?mode=bbcode") . '" target="_phpbbcode">', '</a>'), 'FORUM_NAME' => $lang['Private_Message'],
Frågan är vilken jag ska byta ut av dom två raderna?
Jag är nu på 2.0.17 - 2.0.18
WickeD skrev:Det verkar som att den nyaste uppdateringen ställer till problem, kolla här: http://www.phpbb2.de/ftopic33617.html
Vågar man installera 2.0.18? eller tror du det blir problem då?
Nä, jag har kört den på tre sajter nu ... det är inte roligt als! Och normalt sett gillar jag att uppdatera ...WickeD skrev:Jag har nu spikat mig igenom halva 2.0.17 - 2.0.18
Det var inte någon liten uppdatering inte![]()
FIND
Code:
if ( @file_exists(@phpbb_realpath('./' . $board_config['avatar_path'] . '/' . $userdata['user_avatar'])) )
{
@unlink(@phpbb_realpath('./' . $board_config['avatar_path'] . '/' . $userdata['user_avatar']));
}
REPLACE WITH
Code:
user_avatar_delete($userdata['user_avatar_type'], $userdata['user_avatar']);
if ( @file_exists(@phpbb_realpath('./' . $board_config['avatar_path'] . '/' . $userdata['user_avatar'])) )
{
@unlink(@phpbb_realpath('./' . $board_config['avatar_path'] . '/' . $userdata['user_avatar']));
}
$avatar_sql = user_avatar_url($mode, $error, $error_msg, $user_avatar_remoteurl);
}
else if ( $user_avatar_local != '' && $board_config['allow_avatar_local'] )
{
{
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst