Byta språket...........
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Hej netstamps - har samma problem med svenskan
Hej!"
Jag har samma problem med svenskan som "netstamps"
Jag har laddat ner och installerat helt enligt instruktionerna men när jag väljer "svenska" i administrationspanelen så är det fortfarande engelska som gäller!
Var sjutton skall man vända sig för att få en lösning på problemet.
Det måste ju finnas någon som vet
MVH
Anders
Jag har samma problem med svenskan som "netstamps"
Jag har laddat ner och installerat helt enligt instruktionerna men när jag väljer "svenska" i administrationspanelen så är det fortfarande engelska som gäller!
Var sjutton skall man vända sig för att få en lösning på problemet.
Det måste ju finnas någon som vet
MVH
Anders
Det är nog inte så stort problem.
Jag kan bara inte se hur mapparna ser ut på din server ...
Du måste se till att du har
Är det exakt så hos dig?
Har du packat upp ZIP-filen innan filerna överfördes (skratta inte! detta fel har dykt upp en gång innan!)?
/Holger
Jag kan bara inte se hur mapparna ser ut på din server ...
Du måste se till att du har
Kod: Markera allt
language/
lang_english/*.php
email/*.tpl
lang_swedish/*.php
email/*.tplKod: Markera allt
templates/
subSilver/
images/
lang_english/*.gif och *.jpg
lang_swedish/*.gif och *.jpgHar du packat upp ZIP-filen innan filerna överfördes (skratta inte! detta fel har dykt upp en gång innan!)?
/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Netstamps skrev:Gjort följande ..
Language/lang_swedish/ där har det lagts två nya bibliotek CVS och EMAIL + en del filer
Templates/SubSilver/Images/lang_swedish
Jag kan välja språk i ADMIN men väljer jag svenska så är det fortfarande Engelska!!
What to to??
ahidman skrev:Hej!"
Jag har samma problem med svenskan som "netstamps"
Jag har laddat ner och installerat helt enligt instruktionerna men när jag väljer "svenska" i administrationspanelen så är det fortfarande engelska som gäller!
Var sjutton skall man vända sig för att få en lösning på problemet.
Det måste ju finnas någon som vet
MVH
Anders
Hej,
Jag tror jag vet vad ni båda gjort för fel.
Efter att ni valt "Swedish" i "Default Language" går ni in i eran profil på forumet (administratörens profil).
Välj "Swedish" där med.
Nu tror jag det kan funka.
Senast redigerad av Spidey den 2005-11-03 22:02, redigerad totalt 1 gång.
Så var det klart
Nu funkar det. var tvungen att välja svenska på två ställen.
Hmm... tråkigt att det inte går att lägga upp bilder direkt
Jag använder phpBB 2.0.15. några större skilnader till 0.18 ?
Hmm... tråkigt att det inte går att lägga upp bilder direkt
Jag använder phpBB 2.0.15. några större skilnader till 0.18 ?
MVH Netstamps
Ursäkta! Jag förstår fortfarande inte riktigt vad du menar!Jag menat att det inte går att lägga upp på min server. Att ngn användare hos mig måste hänvisa till egen server!
Elller har jag missat ngt??
Vill du att användare ska ha möjligheten att visa bilder i forumens inlägg? Eller vill du ha ett sorts foto-album?
Eller menar du avatarer?
Gör först backup av alla filer och databasen!Hur går uppdateringen till??
Ladda hem alla uppdateringsanvisningar
2.0.15 -> 2.0.16
2.0.16 -> 2.0.17
2.0.17 -> 2.0.18
härifrån:
http://www.phpbbhacks.com/forums/viewforum.php?f=34
Börja sedan med den första, läs instruktionerna ...
Hör av dig om du fastnar!
/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Ok! Då kan du installera File Attachment modden:Netstamps skrev:>>>Vill du att användare ska ha möjligheten att visa bilder i forumens inlägg?
Japp!
http://www.opentools.de
Om du inte har några moddar installerade än så kan du använda för-moddade filer som erbjuds där.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst



