Byta språket...........

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Användarens profilbild
ahidman
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 2005-11-03 13:39
Svar: 0

Hej netstamps - har samma problem med svenskan

Inlägg av ahidman »

Hej!"
Jag har samma problem med svenskan som "netstamps"
Jag har laddat ner och installerat helt enligt instruktionerna men när jag väljer "svenska" i administrationspanelen så är det fortfarande engelska som gäller!
Var sjutton skall man vända sig för att få en lösning på problemet.
Det måste ju finnas någon som vet
MVH
Anders
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Det är nog inte så stort problem.
Jag kan bara inte se hur mapparna ser ut på din server ...

Du måste se till att du har

Kod: Markera allt

language/
      lang_english/*.php
                        email/*.tpl
      lang_swedish/*.php
                        email/*.tpl

Kod: Markera allt

templates/
      subSilver/
            images/
                  lang_english/*.gif och *.jpg
                  lang_swedish/*.gif och *.jpg
Är det exakt så hos dig?
Har du packat upp ZIP-filen innan filerna överfördes (skratta inte! detta fel har dykt upp en gång innan!)?

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Spidey
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: 2005-10-31 22:20
Svar: 0

Inlägg av Spidey »

Netstamps skrev:Gjort följande ..

Language/lang_swedish/ där har det lagts två nya bibliotek CVS och EMAIL + en del filer

Templates/SubSilver/Images/lang_swedish

Jag kan välja språk i ADMIN men väljer jag svenska så är det fortfarande Engelska!!

What to to??
ahidman skrev:Hej!"
Jag har samma problem med svenskan som "netstamps"
Jag har laddat ner och installerat helt enligt instruktionerna men när jag väljer "svenska" i administrationspanelen så är det fortfarande engelska som gäller!
Var sjutton skall man vända sig för att få en lösning på problemet.
Det måste ju finnas någon som vet
MVH
Anders

Hej,

Jag tror jag vet vad ni båda gjort för fel.

Efter att ni valt "Swedish" i "Default Language" går ni in i eran profil på forumet (administratörens profil).
Välj "Swedish" där med.
Nu tror jag det kan funka.
Senast redigerad av Spidey den 2005-11-03 22:02, redigerad totalt 1 gång.
Netstamps
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-10-27 13:43
Svar: 0

Så var det klart

Inlägg av Netstamps »

Nu funkar det. var tvungen att välja svenska på två ställen.

Hmm... tråkigt att det inte går att lägga upp bilder direkt :(

Jag använder phpBB 2.0.15. några större skilnader till 0.18 ?
MVH Netstamps
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Bra att det funkar!
Hmm... tråkigt att det inte går att lägga upp bilder direkt
Vad menar du?
Jag använder phpBB 2.0.15. några större skilnader till 0.18 ?
Ja! Mycket stora skillnader!
Uppdatera! Annars blir det jobbigt senare!

/H
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Netstamps
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-10-27 13:43
Svar: 0

Bilder

Inlägg av Netstamps »

Jag menat att det inte går att lägga upp på min server. Att ngn användare hos mig måste hänvisa till egen server!

Elller har jag missat ngt??

Hur går uppdateringen till??
MVH Netstamps
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Jag menat att det inte går att lägga upp på min server. Att ngn användare hos mig måste hänvisa till egen server!

Elller har jag missat ngt??
Ursäkta! Jag förstår fortfarande inte riktigt vad du menar!
Vill du att användare ska ha möjligheten att visa bilder i forumens inlägg? Eller vill du ha ett sorts foto-album?
Eller menar du avatarer?
Hur går uppdateringen till??
Gör först backup av alla filer och databasen!

Ladda hem alla uppdateringsanvisningar
2.0.15 -> 2.0.16
2.0.16 -> 2.0.17
2.0.17 -> 2.0.18
härifrån:
http://www.phpbbhacks.com/forums/viewforum.php?f=34
Börja sedan med den första, läs instruktionerna ...

Hör av dig om du fastnar!

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Netstamps
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-10-27 13:43
Svar: 0

Inlägg av Netstamps »

>>>Vill du att användare ska ha möjligheten att visa bilder i forumens inlägg?

Japp!
MVH Netstamps
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Netstamps skrev:>>>Vill du att användare ska ha möjligheten att visa bilder i forumens inlägg?

Japp!
Ok! Då kan du installera File Attachment modden:
http://www.opentools.de

Om du inte har några moddar installerade än så kan du använda för-moddade filer som erbjuds där.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst