Flytta forum, utan att ta med medlemmar

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Joakim
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Inlägg av Joakim »

Så, om jag nu ska flytta forumet (utseende upplägg etc), men inte bifoga medlemmarna. Hur gör jag då ? Bara flytta filer eller ?
Feel the Force !
windsurf.se
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Japp, flytta filerna, men "flytta" även databasen, töm helt enkelt tabellerna som innehåller det som du inte vill flytta med.

Du kan även göra så att du flyttar filerna och installerar tabellerna i databasen en gång till om du kommer ihåg vilka skript som utförts.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

Det är nästan bara flytta :)

Du behöver alla filer, samt en del av databasen (om du vill ha kvar samma struktur på kategorierna)
eller är det så att du bara vill ha själva mallen på forumet så behöver du bara flytta filerna (du måste då installera om forumet)

Skapade ett nytt ämne av allt
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Joakim
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Joakim »

Hmm..ok.

Det låter ju enklast att flytta hela databasen och sen tömma de fält som jag inte vill ha. Stämmer detta ?

Jag vill ha kvar moddar som jag installerat etc, och då behövs väl en del av den gamla db för att jag inte ska behöva installera om det ?!? Vad exakt ska jag ta bort för att enbart få bort medlemmarna ?
Feel the Force !
windsurf.se
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Har du många medlemmar?
Ett sätt vore att radera medlem för medlem manuellt ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Joakim
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Joakim »

Inte värst många...

Du menar att jag skulle radera medlemmarna och sen flytta databasen helt enkelt ? Tyvärr så finns det medlemmar reggade på den nya sidan som ska vara kvar, så de vill ja ju inte radera bort..
Feel the Force !
windsurf.se
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Då blir det svårare.

Ta backup på den ANDRA databasen. Flytta över den gamla, töm alla medlemmarna och inläggen och lägg in de nya medlemmarna och inläggen ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Om du raderar genom phpMyAdmin kan du få inkonsekvensfel med länkade primary och foreign keys. T ex users mot groups osv. Jag föreslår du raderar folk genom phpBB. Det finns MODdar för att ta bort många användare åt gången.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Skriv svar