Byta språket...........
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Byta språket...........
Hej!
Vill byta språket från Engelska till Svenska. Lite osäker på hur jag skall göra. Vilken av dessa språkfiler skall jag ladda hem? Finns det någon beskrivning på svenska hur jag skall göra? Lite osäker då jag är dålig på Engelska.
Tacksam för hjälp
Vill byta språket från Engelska till Svenska. Lite osäker på hur jag skall göra. Vilken av dessa språkfiler skall jag ladda hem? Finns det någon beskrivning på svenska hur jag skall göra? Lite osäker då jag är dålig på Engelska.
Tacksam för hjälp
MVH Netstamps
Hej!
Ladda hem dessa filer:
http://www.phpbb.com/files/releases/lan ... wedish.zip
http://www.phpbb.com/files/releases/lan ... wedish.zip
Packa upp ZIP-filerna.
Lägg innehållet (PHP- och TPL-filerna) i lang_swedish.zip i en mapp som du kallar
language/lang_swedish
Lägg innehållet i subsilver_swedish.zip i en mapp som du kallar
templates/subSilver/images/lang_swedish
Nu borde du ha två mappar i "language" och två mappar i "templates/subSilver/images":
language/lang_english
language/lang_swedish
och
templates/subSilver/images/lang_english
templates/subSilver/images/lang_swedish
I ACPn kan du nu ställa in ett standardspråk för hela forumet. I varje användares profil kan dessutom avvikelser ställas in om en användare nu vill använda engelska i alla fall.
Edit: om du inte vill erbjuda engelska överhuvudtaget så kan du radera de båda mapparna!
Fråga: har du lagt in moddar än?
I så fall måste du koll aom dessa moddar även lagt till information till de engelska språkfilerna. Detta måste du även lägga till i de svenska språkfilerna!
Ladda hem dessa filer:
http://www.phpbb.com/files/releases/lan ... wedish.zip
http://www.phpbb.com/files/releases/lan ... wedish.zip
Packa upp ZIP-filerna.
Lägg innehållet (PHP- och TPL-filerna) i lang_swedish.zip i en mapp som du kallar
language/lang_swedish
Lägg innehållet i subsilver_swedish.zip i en mapp som du kallar
templates/subSilver/images/lang_swedish
Nu borde du ha två mappar i "language" och två mappar i "templates/subSilver/images":
language/lang_english
language/lang_swedish
och
templates/subSilver/images/lang_english
templates/subSilver/images/lang_swedish
I ACPn kan du nu ställa in ett standardspråk för hela forumet. I varje användares profil kan dessutom avvikelser ställas in om en användare nu vill använda engelska i alla fall.
Edit: om du inte vill erbjuda engelska överhuvudtaget så kan du radera de båda mapparna!
Fråga: har du lagt in moddar än?
I så fall måste du koll aom dessa moddar även lagt till information till de engelska språkfilerna. Detta måste du även lägga till i de svenska språkfilerna!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
ACP står för AdminControlPanel. Administrationspanelen alltså.
Gå in där och sen väljer du Configuration under Generell admin, som det heter på svenska. Vet inte riktigt vad det står i den engelska versionen. Där hittar du iaf defaultspråket...
Gå in där och sen väljer du Configuration under Generell admin, som det heter på svenska. Vet inte riktigt vad det står i den engelska versionen. Där hittar du iaf defaultspråket...
Feel the Force !
windsurf.se
windsurf.se
Jo, den har jag hittat för länge sedan trodde bara att det var något annat.
Men jag har faktiskt inte någon svenskt språk eller kunde välja "language_swedish" under "Default Language". Den mappen finns helt enkelt inte. Fast dina anvisningar och fast att jag testat detta minst tre gånger. Det är någonstans jag gör fel.
Men den stora frågan är var?
Hoppas ni kan hjälpa till.
MVH Spidey
Men jag har faktiskt inte någon svenskt språk eller kunde välja "language_swedish" under "Default Language". Den mappen finns helt enkelt inte. Fast dina anvisningar och fast att jag testat detta minst tre gånger. Det är någonstans jag gör fel.
Men den stora frågan är var?
Hoppas ni kan hjälpa till.
MVH Spidey
Har du följande mappar på din server:
language/lang_english/
language/lang_swedish/
templates/subSilver/images/lang_english/
templates/subSilver/images/lang_swedish/
Ligger det php-filer i language/lang_swedish/
Ligger det gif-filer i templates/subSilver/images/lang_swedish/
language/lang_english/
language/lang_swedish/
templates/subSilver/images/lang_english/
templates/subSilver/images/lang_swedish/
Ligger det php-filer i language/lang_swedish/
Ligger det gif-filer i templates/subSilver/images/lang_swedish/
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Ja fast "lang_swedish"-mappen har inte en vanlig mappsymbol som "lang_english". Man kan heller inte klicka på symbolen för att visa innehållet. Kan man aktivera mappen på något sätt?
Sedan så ligger det en mapp långt in "templates/subSilver/images/subSilver/images/lang_swedish"...
Så långt in var aldrig jag och lade en mapp!? Men den mappen har en vanlig mapp-symbol och går att visa innehållet på.
Det konstiga är att jag har en till subSilver mapp som jag själv lagt dit i "templates/subSilver/images/lang_swedish", men den har samma konstiga symbol som för den mappen jag berättade om i början (och går ej att visa innehållet).
Någonstans sitter haken, någonstans har jag gjort fel...Men var?
Sedan så ligger det en mapp långt in "templates/subSilver/images/subSilver/images/lang_swedish"...
Så långt in var aldrig jag och lade en mapp!? Men den mappen har en vanlig mapp-symbol och går att visa innehållet på.
Det konstiga är att jag har en till subSilver mapp som jag själv lagt dit i "templates/subSilver/images/lang_swedish", men den har samma konstiga symbol som för den mappen jag berättade om i början (och går ej att visa innehållet).
Någonstans sitter haken, någonstans har jag gjort fel...Men var?
Men det är ju det som är felet.Spidey skrev: Sedan så ligger det en mapp långt in "templates/subSilver/images/subSilver/images/lang_swedish"...
Så långt in var aldrig jag och lade en mapp!? Men den mappen har en vanlig mapp-symbol och går att visa innehållet på.
templates/subSilver/images/subSilver/images/lang_swedish
skall vara
templates/subSilver/images/lang_swedish
Flytta innehållet två steg uppåt i hierakin!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Jag får det inte heller att lira
Gjort följande ..
Language/lang_swedish/ där har det lagts två nya bibliotek CVS och EMAIL + en del filer
Templates/SubSilver/Images/lang_swedish
Jag kan välja språk i ADMIN men väljer jag svenska så är det fortfarande Engelska!!
What to to??
Language/lang_swedish/ där har det lagts två nya bibliotek CVS och EMAIL + en del filer
Templates/SubSilver/Images/lang_swedish
Jag kan välja språk i ADMIN men väljer jag svenska så är det fortfarande Engelska!!
What to to??
MVH Netstamps
Hm, har du kollat skrivsättet (stora och små bokstäver)
Det ska vara
language/lang_swedish/
och
language/lang_swedish/email/
och
templates/subSilver/images/lang_swedish
CVS-mapparna kan du radera.
Det verkar ju som om du har laddat upp de engelska PHP-filerna till mappen language/lang_swedish/
Det ska vara
language/lang_swedish/
och
language/lang_swedish/email/
och
templates/subSilver/images/lang_swedish
CVS-mapparna kan du radera.
Det verkar ju som om du har laddat upp de engelska PHP-filerna till mappen language/lang_swedish/
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster




