Jo jag har en fråga om hur man ändrar navigeringsmenyn t.ex i temat FI Subsilver shadow...
Hur ska jag förklara det.... jo t.ex när man är inloggad så har man alla dom här länkarna Vanliga frågor - sök - medlemslista - användargrupper - profil osv..
Min fråga är hur jag ska kunna dölja vissa av dom när man är utloggad t.ex så att bara vanliga frågor, logga in, bli medlem syns.
Tacksam för svar!
Ska dock nämnas att jag försökt pilla lite i overall_header.tpl utan större framgång.. kanske ni experter har några tips....
Ändra navigeringsmenyn...
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Jag är ingen expert, men jag har gjort om en hel del i just navigeringsmenyerna på mitt forum. Du kan ändra dem i filen overall_header.tpl Öppna filen med en texteditor där du ser html-koden, så är det mycket lättare att hitta det du söker.
Om du kollar på länken {L_REGISTER} (den som syns som Registrera i forumet) så syns den ju endast när man är utloggad. Denna länk står inom en kommentar som heter <!-- BEGIN switch_user_logged_out --> och <!-- END switch_user_logged_out -->
Detta kommando kan du använda på alla länkar som du vill ska synas för alla som är utloggade. Länken ska då alltså finnas mellan dessa två taggar som jag skrev ovan.
På samma sätt finns kommandot <!-- BEGIN switch_user_logged_in --> och <!-- END switch_user_logged_in --> Inom dessa taggar kan du lägga alla länkar som du vill att bara de inloggade ska kunna se.
Hoppas du förstod hur jag menade... Fråga annars igen.
Lycka till!
Om du kollar på länken {L_REGISTER} (den som syns som Registrera i forumet) så syns den ju endast när man är utloggad. Denna länk står inom en kommentar som heter <!-- BEGIN switch_user_logged_out --> och <!-- END switch_user_logged_out -->
Detta kommando kan du använda på alla länkar som du vill ska synas för alla som är utloggade. Länken ska då alltså finnas mellan dessa två taggar som jag skrev ovan.
På samma sätt finns kommandot <!-- BEGIN switch_user_logged_in --> och <!-- END switch_user_logged_in --> Inom dessa taggar kan du lägga alla länkar som du vill att bara de inloggade ska kunna se.
Hoppas du förstod hur jag menade... Fråga annars igen.
Lycka till!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster


