Äntligen en svensk sida om phpbb!

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

MN
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Äntligen en svensk sida om phpbb!

Inlägg av MN »

Nu har jag äntligen hittat hit! Det har dröjt mer än ett år... Trots att jag upptäckte phpbb-forumlösningen för mer än ett år sedan och haft den på min webbplats nästan lika länge, så har jag inte sett att detta forum faktiskt finns: ett svenskt diskussionsforum om phpbb!

Vill bara berätta lite om mitt projekt. Mitt syfte är inte att göra reklam för hemsidan, eftersom målgruppen för denna hittar dit själva, det roliga är att bolla sina phpbb-idéer med andra . Jag driver en svensk webbplats med ett forum som har över 700 användare. Denna sida har haft ett medlemsforum sedan det startades för mer än 6 år sedan, men först förra året gick jag över till phpbb. Jag ville ha ett forum som var på svenska till 100%, och som man kunde anpassa som man själv ville, samt där användarna kunde ha sina egna profiler som de själva hade kontroll över. Förut uppdaterade jag alla medlemsuppgifter manuellt, jag undrar i backspegeln hur jag stod ut så länge :)

Till slut tog jag mig i kragen och med sambons hjälp (han är en riktig hejare på programmering...) importerade vi hela den gamla medlemslistan (access-databas) till mitt nya phpbb-forum. Sedan har jag även anpassat registreringsdelen så att jag har egna frågor man ska svara på, gjort en medlemslista med för-och efternamn bara synlig för admin, plus att jag lagt in en del färdiga moddar så att forumet bättre fyller sitt syfte på min hemsida. Färgerna i subsilver-temat är utbytta till hemsidans egna färger, och alldeles nyligen fick forumet ett mer portalbaserat utseende.

Jag har ständigt nya idéer för hur forumet ska förbättras, och hoppas därför på att få ännu mer inspiration och råd här. Det svenska språket intresserar mig också väldigt mycket, därför är det extra roligt att också få nya uppslag till hur man kan anpassa den svenska översättningen på forumet på bästa sätt till sin egen hemsida.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Välkommen! Kul att höra!
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Kennet666
Medlem
Medlem

Inlägg av Kennet666 »

Du har hittat rätt den bästa phpbb sidan
dabli_dob
Medlem
Medlem

Inlägg av dabli_dob »

Aaa! Det är nog värdens bästa phpbb hemsida!
Skriv svar