Länk arkiv

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Tipura
Medlem
Medlem
Svar: 0

Länk arkiv

Inlägg av Tipura »

Jag undrar om det finns möjlighet att man skapar Länkarkiv via PHPBB Forumet.

Mvh
Tipura
Senast redigerad av Tipura den 2005-05-04 17:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Tipura
Medlem
Medlem

Inlägg av Tipura »

Tack för svaret.

Jag undrar hur man lägger till MOD, jag har aldrig gjort det. Någon som kan skriva kort hur man gör.

Tack för all hjälp
Tipura
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Ladda hem modden och läs igenom install.txt eller readme-filen som medföljer. Återkom om du fastnar så hjälper vi till!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Tipura
Medlem
Medlem

Inlägg av Tipura »

Jag hämtade MODen men hittar inte txt filen hur man gör. Jag ser att det fins om man ska uppgradera men inte hur ska man instalera från början.

Jag gick in på länken du skrev

//ZT
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Hela instruktionen står i filen linkdb_install.txt

Skrolla ner till

Kod: Markera allt

# 
#-----[ COPY ]--------------------
#
copy admin/admin_linkdb.php to admin/admin_linkdb.php
copy language/*.* to language/
copy linkdb/*.* to linkdb/
copy linkdb.php to phpbb_root/
copy linkdb_install.php to phpbb_root/
copy templates/*.* to templates/
där börjar det. Men läs även texten som står ovanför!

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Tipura
Medlem
Medlem

Inlägg av Tipura »

Men jag tror att det är om man ska uppgradera.

//ZT
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Vad får dig att tro det?
Jag körde detta som installation från noll om jag minns rätt.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Tipura
Medlem
Medlem

Inlägg av Tipura »

Jag läste lite fel.

Nu har jag kopierat alla filer i de mappar men nu får jag jätte felmeddelande, men ser att den har skapat tabbeler.

This list is a result of the SQL queries needed for the LinkDB

[Error or Already added] line: 1 , CREATE TABLE phpbb2_link_categories ( cat_id int(10) NOT NULL auto_increment, cat_name text, cat_parent int(50) default NULL, parents_data text NOT NULL, cat_order int(50) default NULL, cat_links mediumint(8) NOT NULL default '-1', PRIMARY KEY (cat_id), KEY cat_order (cat_order))
[Error or Already added] line: 2 , CREATE TABLE phpbb2_links ( link_id mediumint(8) unsigned NOT NULL auto_increment, link_name text, link_longdesc text, link_catid mediumint(8) unsigned NOT NULL default '0', link_url varchar(100) NOT NULL default '', link_logo_src varchar(120) default NULL, link_time int(25) default '0', link_pin int(2) default '0', link_approved tinyint(1) NOT NULL default '0', link_hits int(10) unsigned NOT NULL default '0', user_id mediumint(8) NOT NULL default '0', poster_ip varchar(8) NOT NULL default '', last_user_ip varchar(8) NOT NULL default '', post_username varchar(25) default NULL, PRIMARY KEY (link_id))
[Error or Already added] line: 3 , INSERT INTO phpbb2_link_categories VALUES (1,'PHP',0,'',1,1)
[Error or Already added] line: 4 , INSERT INTO phpbb2_link_categories VALUES (2,'Bulletin Board',1,'',2,-1)
[Error or Already added] line: 5 , INSERT INTO phpbb2_links VALUES (1, 'phpBB Official Website', 'Official phpBB Website', 2, 'http://www.phpbb.com/', 'linkdb/images/phpBB_88a.gif', 1115393516, 1, 1, 0, 2, '', '', '')
[Error or Already added] line: 6 , CREATE TABLE phpbb2_link_config ( config_name varchar(255) NOT NULL default '', config_value varchar(255) NOT NULL default '' )
[Added/Updated] line: 7 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('site_logo', 'http://www.tipura.com/forum2/linkdb/ima ... ogo88a.gif')
[Added/Updated] line: 8 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('site_url', 'http://www.tipura.com/forum2/')
[Added/Updated] line: 9 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('width', '88')
[Added/Updated] line: 10 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('height', '31')
[Added/Updated] line: 11 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('settings_link_page', '10')
[Added/Updated] line: 12 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('display_interval', '6000')
[Added/Updated] line: 13 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('display_logo_num', '10')
[Added/Updated] line: 14 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('display_links_logo', '1')
[Added/Updated] line: 15 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('email_notify', '0')
[Added/Updated] line: 16 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('pm_notify ', '1')
[Added/Updated] line: 17 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('lock_submit_site', '0')
[Added/Updated] line: 18 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('allow_no_logo', '0')
[Added/Updated] line: 19 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('cat_col', '2')
[Added/Updated] line: 20 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('sort_method', 'link_time')
[Added/Updated] line: 21 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('sort_order', 'DESC')
[Added/Updated] line: 22 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('allow_guest_submit_site', '0')
[Added/Updated] line: 23 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('split_links', '1')
[Added/Updated] line: 24 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('allow_vote', '1')
[Added/Updated] line: 25 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('linkdb_versions', '0.0.9')
[Added/Updated] line: 26 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('allow_edit_link', '1')
[Added/Updated] line: 27 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('allow_delete_link', '0')
[Added/Updated] line: 28 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('allow_comment', '1')
[Added/Updated] line: 29 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('max_comment_chars', '5000')
[Added/Updated] line: 30 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('need_validation', '1')
[Added/Updated] line: 31 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('url_validation', '1')
[Added/Updated] line: 32 , INSERT INTO phpbb2_link_config VALUES ('url_validation_setting', 's?:H?:S?:E-:F-:u?:P?:a+:I?:p?:f?:q?:r?')
[Error or Already added] line: 33 , CREATE TABLE phpbb2_link_votes ( user_id mediumint(8) NOT NULL default '0', votes_ip varchar(50) NOT NULL default '0', votes_link int(10) NOT NULL default '0', rate_point tinyint(3) unsigned NOT NULL default '0', KEY user_id (user_id))
[Error or Already added] line: 34 , CREATE TABLE phpbb2_link_comments ( comments_id int(10) NOT NULL auto_increment, link_id int(10) NOT NULL default '0', comments_text text NOT NULL, comments_title text NOT NULL, comments_time int(50) NOT NULL default '0', comment_bbcode_uid varchar(10) default NULL, poster_id mediumint(8) NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (comments_id), KEY comments_id (comments_id), FULLTEXT KEY comment_bbcode_uid (comment_bbcode_uid))
[Error or Already added] line: 35 , CREATE TABLE phpbb2_link_custom ( custom_id int(50) NOT NULL auto_increment, custom_name text NOT NULL, custom_description text NOT NULL, data text NOT NULL, field_order int(20) NOT NULL default '0', field_type tinyint(2) NOT NULL default '0', regex varchar(255) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (custom_id))
[Error or Already added] line: 36 , CREATE TABLE phpbb2_link_customdata ( customdata_file int(50) NOT NULL default '0', customdata_custom int(50) NOT NULL default '0', data text NOT NULL)
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Detta "fel" får du när du kör installations-filen för databasen?
Fungerar link-databasen ändå?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar