Notifikationer via E-post funkar inte
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Notifikationer via E-post funkar inte
Jag körde tidigare phpBB version 3.0 och använde tillägget board_watch för att medlemmerna skulle få e-post när det skapades nya trådar eller gjordes inlägg i befintliga trådar.
Nu efter uppgradering till phpBB version 3.3 så kan vi inte längre använda oss av board_watch-tillägget eftersom det inte stödjs i 3.3.
Men ska inte heller, om jag förstår rätt, längre behövas eftersom det numera ingår i standard phpBB-funktionaliteten att kunna få notifieringar via e-post?
Jag har gjort E-postinställningar och testskickat vilket går bra, det kommer ett mail. Även testat kontaktformuläret och det skickas då ett mail till administratörs adressen.
Men notifiering med E-post till medlemmarna fungerar inte. Det kommer inga mail.
Någon som har tips på vad orsaken kan vara eller hur jag kan felsöka?
Detta är en inställning som man kan sätta i sin egna kontrollpanel: Jag förmodar att du vill att detta ska gälla ALLA medlemmar och även kommande medlemmar?
I så fall skulle du kunna kika på denna: Knowledge Base - Changing user options defaults and values
Re: Notifikationer via E-post funkar inte
Detta är en inställning som man kan sätta i sin egna kontrollpanel: Jag förmodar att du vill att detta ska gälla ALLA medlemmar och även kommande medlemmar?
I så fall skulle du kunna kika på denna: Knowledge Base - Changing user options defaults and values