Jag måste kolla en sak angående phpBB forum, jag har ju haft ett forum tidigare och har aldrig varit med om följande. Jag är ju Admin på mitt egna forum, jag har ställt in att jag har fullständiga rättigheter i alla kategorier, men när jag skriver ett eget inlägg så måste jag även Godkänna den själv innan det kan läggas in.
Kan man ändra på det, alltså bestämma vems inlägg jag måste och inte behöver godkänna?
Inlägg godkännas
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Re: Inlägg godkännas
Du behöver kontrollera kategorins behörigheter.
Det enklaste är att ta den första kategorin du har > Fixa till behörigheterna under Kategoribehörigheter och sen gå in på dom andra kategorierna och kopiera behörighet.
Administratör har tillgång till ACP men får ändå inte per automatik posta i samtliga trådar om man inte har behörighet för det.
Det låter krångligare än var det är
- Sinom
Det enklaste är att ta den första kategorin du har > Fixa till behörigheterna under Kategoribehörigheter och sen gå in på dom andra kategorierna och kopiera behörighet.
Administratör har tillgång till ACP men får ändå inte per automatik posta i samtliga trådar om man inte har behörighet för det.
Det låter krångligare än var det är
- Sinom
Re: Inlägg godkännas
Tack för ditt snabba svar, jag har kollat lite och hade ställt in att admin bara hade tillåtelse att skriva men moderator hade godkännande biten..