Mitt forum slutade funka!!!!
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Mitt forum slutade funka!!!!
Hej, installerade en mod nu som ej ville funka. Efter det så tog jag bort modden och nu får jag bara upp detta:
template->_tpl_load_file(): File ./styles/prosilver/template/ads/ads.js does not exist or is empty
återställde till återställningsfilen jag gjorde innan jag uppdaterade. Men nu kommer samma sak upp.
Och jag ingen ads/ads.js I någon av mina styles mappar, inte mina backups på datorn heller när forumet funkade.
Någon lösning????
template->_tpl_load_file(): File ./styles/prosilver/template/ads/ads.js does not exist or is empty
återställde till återställningsfilen jag gjorde innan jag uppdaterade. Men nu kommer samma sak upp.
Och jag ingen ads/ads.js I någon av mina styles mappar, inte mina backups på datorn heller när forumet funkade.
Någon lösning????
Re: Mitt forum slutade funka!!!!
På vilket sätt fungerade inte MODen?
Hur avinstallerade du MODen?
- Sinom
Hur avinstallerade du MODen?
- Sinom
avinstallerade via automod.
modden syntes inte
modden syntes inte
Om den inte syntes så kan det varit så att cachen inte tömdes.
Efter en MOD installerats så får man Gör-Det-Själv-instruktioner och i dessa står det oftast att man skall tömma cachen.
Görs inte detta så ser man fortfarande de gamla filerna som inte är ändrade.
Samma sak när man avinstallerar, vissa filer ville fortfarande använda en viss fil som AutoMOD tagit bort, då fungerar inte forumet längre.
Har du fixat problemet eller kvarstår det?
Börja med att tömma din cache.
Gå till ACP >> Stilar > Templates/Themes/Imagesets > DinStil - Uppdatera
- Sinom
Efter en MOD installerats så får man Gör-Det-Själv-instruktioner och i dessa står det oftast att man skall tömma cachen.
Görs inte detta så ser man fortfarande de gamla filerna som inte är ändrade.
Samma sak när man avinstallerar, vissa filer ville fortfarande använda en viss fil som AutoMOD tagit bort, då fungerar inte forumet längre.
Har du fixat problemet eller kvarstår det?
Börja med att tömma din cache.
Gå till ACP >> Stilar > Templates/Themes/Imagesets > DinStil - Uppdatera
- Sinom
Tror inte du förstod riktigt.
efter jag tog bort modden.
så kunde jag inte ens komma IN på forumet, hur ska jag då komma in PÅ ACP för att tömma cachen? när forumet inte går att gå in på ens?
Gjorde liksom en "återställning" och sen kom det
efter jag tog bort modden.
så kunde jag inte ens komma IN på forumet, hur ska jag då komma in PÅ ACP för att tömma cachen? när forumet inte går att gå in på ens?
Gjorde liksom en "återställning" och sen kom det
Det går fint att tömma cachen även om du inte har tillgång till forumet.
Gå in på din FTP-server och gå in i mappen cache
Ta bort ALLTING förutom .htaccess samt index.html
Om detta inte åtgärdar problemet så skriv exakt vilket typ av felmeddelande du får samt länka MODen som du installerade.
- Sinom
Gå in på din FTP-server och gå in i mappen cache
Ta bort ALLTING förutom .htaccess samt index.html
Om detta inte åtgärdar problemet så skriv exakt vilket typ av felmeddelande du får samt länka MODen som du installerade.
- Sinom
Eftersom adminpanelen har gjorts ganska oberoende av forumets funktion ska det fortfarande vara möjligt att komma åt adminpanelen om forumet ej funkar.
Prova att lägga till /adm/ i forumets URL.
Prova att lägga till /adm/ i forumets URL.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Detta var felmeddelandet.
Det jag gjorde som löste det var att jag gjorde en mapp i styles som hette ads och gjorde en fil som hette ads.js bara.
Det löste det.
Det jag är orolig över nu. är om jag gör en säkerhetskopia innan jag ska pröva en mod, och det buggar forumet igen, och jag återställer.
att det blir som sist, att de inte löser felet.
Nu har jag aktiva medlemmar och kan inte förlora någon medlem/data/tråd.
Detta var felmeddelandet.
Det jag gjorde som löste det var att jag gjorde en mapp i styles som hette ads och gjorde en fil som hette ads.js bara.
Det löste det.
Det jag är orolig över nu. är om jag gör en säkerhetskopia innan jag ska pröva en mod, och det buggar forumet igen, och jag återställer.
att det blir som sist, att de inte löser felet.
Nu har jag aktiva medlemmar och kan inte förlora någon medlem/data/tråd.
Anledningen är helt enkelt i din overall_header.html finns det en sträng som säger <!-- INCLUDE ads/ads.js -->
Tar du bort den så kan du även ta bort den filen du skapade.
- Sinom
Tar du bort den så kan du även ta bort den filen du skapade.
- Sinom