Detta inlägg väntar på godkännande

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
kenson
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Detta inlägg väntar på godkännande

Inlägg av kenson »

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du?: phpBB 3.0.11
Vad har du för adress till ditt forum?: http://www.xxxxxxxxxxxxx.se
Vad använder du för webhotell?: One
Hur installerade du ditt forum?: Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny installation eller en konvertering?: Ny installation
Krävs det att man registrerar för att producera detta problem?: Ja
Har du några MODs installerade?: Forumet finns bara på eng. Sv är infört från annan stil
Vilka stilar har du installerade?: Flera men inte aktiverad
Vilket/Vilka språk har du installerat på ditt forum?: sv
Vad har du för erfarenhet?: Ny till PHP och phpBB
När började ditt problem?: Det började direkt men felet uppstår inte alltid
Vänligen beskriv ditt problem.: Forumägaren, som har alla rättigheter får då och då och helt utan orsak, sina postning markerade "Detta inlägg väntar på godkännande".

forumgäaren har gjort en person till moderator och det är bara moderatorn som ser detta och kan åtgärda det. Forumägaren ser inte sitt eget inlägg och kan inte godkänna inlägget.

Har gått igenom alla inställningar. Hittar ingenstans där man kan sätta på och stänga av denna funktion (var gör man det?).

Genererad utav Supportmallgeneratorn.
Senast redigerad av kenson den 2014-08-09 23:43, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: Detta inlägg väntar på godkännande

Inlägg av Sinom »

Hej kenson!

Som forumägare, grundare eller administratör så har du samtliga rättigheter ÖVERALLT förutom i de nya forumen/kategorierna du skapar om du INTE ställer in så att du har det.

Det enklaste du kan göra är att ställa in behörigheterna på ETT forum och sen kopiera dom behörigheterna på ALLA andra forum som du skapar.

Har du redan skapat forumen så kan du redigera behörigheten på dom och enkelt kopiera rättigheterna från ett forum du tycker fungerar bra :)

- Sinom
Bild
kenson
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Inlägg av kenson »

Tack för svaret!

Jag har satt upp några forum och själv trixat med dem framgångsrikt. Men jag ahr aldrig ägnat Administrationspanelen särskilt mycket tanke. Det har bara fungerat. Men denna gång blev behörigheterna väldigt märkligt inställda.

För att förenkla för forumägaren, som kan gå vilse i adminpanelen, tänkte jag göra så här:
- Ge fulla rättigheter över hela forumet för alla kattegorier och sedan bara jobba med gruppers rättigheter..
Sedan när hon vill stänga för en grupp att använda forumet så väljer hon den gruppen och minsker rättigheterna.

Problemet jag ser med ovanstående är att behörigheter för "grupper" ingår inte skriva/läsa behörigheterna, eller har jag fel?
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Inlägg av Sinom »

En grupps kategoribehörigheter ställs in på samma sätt som någon annan behörighet.

ACP >> Behörigheter > Gruppers kategoribehörigheter

- Sinom
Bild
Skriv svar