Fält på profil sidan

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Fält på profil sidan

Inlägg av Bandit »

Hejsan på er forum byggare..

Jag vet att jag har frågat förut om exakt samma sak men fick ingen klarhet i frågan så jag provar igen. Först kommer en bild så att jag har lättare att förklara.

Bild

Det är dessa jag vill förändra eller rent av plocka bort, jag har en hel del kamrater och bekanta på Internet och det är inte många som använder ICQ, AOL, Jabber t.ex. det jag funderar på är om dessa kan tas bort så att de inte syns på profilsidan eller kan detta sabba hela sidan? Kan man ändra t.ex. Jabber emot skype eller krävs det mycket jobb?

Jag har kikat lite på de dokument som följer med programmet och sökt efter Jabber och det fanns visst i en hel del olika dokument men kan det bara ändras rakt av eller krävs annan kodning då, jag menar om man ändrar all text jabber emot skype funkar det eller?

Är nyfiken på detta och tror att flera är det oxå. Tack på för hand /Bandit
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: Fält på profil sidan

Inlägg av Sinom »

Gå till \styles\DinStil\template och öppna ucp_profile_profile_info.html

Hitta t.ex:

Kod: Markera allt

<dl>
		<dt><label for="icq">{L_UCP_ICQ}:</label></dt>
		<dd><input type="text" name="icq" id="icq" maxlength="15" value="{ICQ}" class="inputbox" /></dd>
	</dl>
Du kan antingen TA BORT eller så sätter du <!-- före och --> efter för att kommentera UT det stycket.

Glöm inte uppdatera stilen i Administrationspanelen:
Gå till ACP >> Stilar > Templates/Themes/Imagesets > DinStil - Uppdatera

- Sinom
Bild
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Re: Fält på profil sidan

Inlägg av Bandit »

OK Tack för din hjälp..