Storlek på DB komprimerad?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Storlek på DB komprimerad?
Min databas är 200 MB men när jag komprimerar och laddar hem är den bara 27 MB - är detta i sin ordning?
Re: Storlek på DB komprimerad?
Det är helt i sin ordning, så inget du behöver oroa dig för. 
tack för snabbt svar!
Eftersom den gzippas, så blir det väldigt liten. Men det bästa är att du tar 2-3 backuper och sparar dem på olika ställen.
Just in case, som man säger. 
Tack för det tipset!
När databasen blir större kan man få time out problem och ofullständig backup. Jag fick det när jag körde backup med phpMyAdmin, Jag märkte att backupen var ofullständig genom att backup-filen slutade växa i storlek. Sedan dess använder MySQLDumper som inte ger time out t.ex efter 30 sekunder.
Och i detta fall kan du som kund installera MySQLDumper på ditt konto...
(vet jag)