Cookie- samt översättningsproblem?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Chryseus
Medlem
Medlem
Svar: 0

Cookie- samt översättningsproblem?

Inlägg av Chryseus »

Okej, jag har två ganska irriterande problem som jag försökt rätta till nu flera timmar i streck utan att lyckas. Jag har nyss laddat upp mitt forum online på One.com (föredrar att vara anonym så jag länkar ej forumet här), men får inte det att fungera. Först och främst, när jag loggar in så loggas jag antingen ut direkt, eller så loggas jag ut efter att ha klickat rundor lite på forumet. När jag hade det på XAMPP på min dator så fungerade allt klockrent.

Jag har rensat cachen i forumet och cookies i webbläsaren flera gånger utan att få det att fungera.
Såhär ser det ut i mitt ACP;
(Mitt forum ligger på en url som är http://www.xxxx.se/forum
Bild

Nu kommer vi till mina andra problem, som jag inte vet är länkade samman med detta. Men såhär är det iaf. Jag har märkt ett problem med min UCP(översättning?).
När jag klickar på "logga in" på forumet och ska skriva in mina inloggningsuppgifter dyker denna ruta upp över headern;
Bild
Jag hittar ingen specifik text på rad 599 (där är 598 rader kod)

I includes/functions.php ser raderna som ses i bilden ut såhär;
Bild

När jag självmant loggar ut får jag detta meddelandet som snabbt "blinkar till" innan jag loggas ut;
Bild

Och koden på raderna som nämns ser ut såhär;
Bild

När jag dessutom försöker klicka på det "engelska språket" i ACP --> System -->Språk får jag ett error som hänvisas till dessa raderna i adm/index.php
Bild

Är det bara jag som tycker att detta borde ha något samband med "cookie-inställningarna" eftersom att "cookie" nämns i alla koder som orsakar dessa felmeddelandena?
Allt fungerar som det ska på XAMPP och när jag förde över mitt XAMPP och mitt PHPBB3 till en annan dator. Men inte när jag för över det till ONE.com.

Tack på förhand!
Chryseus
Medlem
Medlem

Re: Cookie- samt översättningsproblem?

Inlägg av Chryseus »

Kan tilläggas att det fungerar att avinstallera svenska språkpaketet, och köra med engelska om enda språk.

Cookie/inloggningsproblemet kvarstår dock.
Chryseus
Medlem
Medlem

Inlägg av Chryseus »

Skam den som ger sig.

Var ett blanksteg efter ?> i slutet av UCP.php.

Mitt cookie-problem kvarstår dock.
Varför loggas jag ut ideligen?
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Inlägg av Sinom »

Hej Chryseus!
Chryseus skrev:Var ett blanksteg efter ?> i slutet av UCP.php.
Detta är det vanligaste problemet när det kommer till php-problem i phpBB.

Du kan läsa om cookieinställningar här - http://www.phpbb.com/kb/article/fixing- ... -settings/
Du skall alltså ha .xxxx.se som cookie domän.

Vad använder du för webbläsare?
Händer det likadant på en annan dator?

- Sinom
Bild
Skriv svar