Avtalstext ny användare
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Avtalstext ny användare
Anledning till detta är att vårt forum använder manuellt godkännande av ny medlem och det kan ta upp till ett dygn innan användaren får ett godkännande. På något sätt måste vi förtydliga att användaren måste invänta ett godkännande som kommer med e-post. Som det nu är försöker nya otåliga användare att registrera sig om och om igen med nya e-postadresser som de förmodligen aldrig läser i samband med registreringen, t ex de befinner sig hemma och har redan förbrukat familjens e-postadresser och tar sedan till job-adresser.
Tacksam för synpunkter på hur man bäst minimerar detta problem.
Re: Avtalstext ny användare
Den filen du vill ändra, vad jag förstår är admin_welcome_inactive.txt och den finns i \language\sv\email
- Sinom
Re: Avtalstext ny användare
men detta som du rekommenderar är texten i ett e-postmeddelande och det problem jag beskrev är att den medlemssökande ignorerar e-post. Alltså måste jag på något sätt göra de villkor som måste accepteras av den sökande före ansökan, betydligt tydligare och redan där få in, helst med större eller fet text ungefär den information som finns i den filen du hänvisar till.
Alltså, var hittar och hur modifierar jag texten till de generella villkoren som måste vara accepterade innan ansökaren kan gå vidare?