Får inga mail från forumet alls? :( :(

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
jonthee
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Får inga mail från forumet alls? :( :(

Inlägg av jonthee »

Hej!

Sedan några dagar tillbaks så får jag inga mail från forumet alls, det tog slut helt och hållet för 2-3 dagar sedan :(

Jag har det inställt på php mail function (?), paketstorlek = 0, ingen smtp.

Det har fungerat tidigare men lite rangligt även då, men nu får jag ingenting, och användare som registrerar sig får heller ingenting? :(

Ingen notifikation om nya PM, ingen aktiveringslänk vid registrering, inga massutskick samt INGA felkoder i loggen? :shock:

Det verkar inte fungera på mina andra forum hos samma host heller (dom har inga mods), men mitt huvudforum har heller inga mods som man störa, bara gallery phpbb samt contact board admin.

Tidigare har det fungerat men ibland inte kommit fram, nu har det tagit totalt stopp.

Någon som har en idé? Jag har inte gjort några inställningar :(

Tack så hemskt mycket på förhand!

Mvh
Jonathan Petersson
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Får inga mail från forumet alls? :( :(

Inlägg av Slacker »

Det hände för mig att PHPMail slutade att fungera och det var webbhotellets fel. Det går att kolla med detta skript om PHPMail fungerar på sajten, men du måste ändra To-adressen till din.
http://www.w3schools.com/php/php_mail.asp
jonthee
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av jonthee »

Hej, tackar!

Det visade sig vara webbhotellets fel :D

Mvh
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Om du fick veta vad som var fel, kan du gärna skriva lite mer om det... så att andra som får samma problem, vet ungefär vad de skulle kunna säga för att få webbhotellet att inte bara skylla på "dåligt skript"...

..."särskilt det där phpBB." ;-)

Nej, du ska inte tala om vilket webbhotell som var inblandat... utan rådet kan vara rent generellt. Alla webbhotell gör då och då fel som andra redan begått... :-)

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Slacker »

När jag vände mig till webbhotellet och klagade på att PHPMail inte fungerade så sade de att det berodde på att jag körde PHP-Nuke. När jag påpekade att PHPMail skriptet jag körde inte tillhörde PHP-Nuke och som också inte fungerade, så provkörde de skriptet och kom fram till det var något fel som de fixade, men de berättade aldrig vad felet hos dem bestod av.
Skriv svar