uppdatering av forumet

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
ubg7325
Medlem
Medlem
Svar: 0

uppdatering av forumet

Inlägg av ubg7325 »

Hej!

Jag är väldigt ny med phpBB och försöker i nuläget bara göra lite lätta saker för att komma in i det hela. Jag har läst en hel del på ert forum och bland annat funnit denna länk: http://www.phpbb.com/kb/article/additional-menus/
Vilket jag nu följt. Först gick det inte. Jag läste då ett inlägg på detta forum om att man måste rensa cachen, vilket jag gjorde och då fungerade det. Sedan bestämde jag mig för att ändra "flikarna" i menyn till mina egna, men trots att jag rensade cachen så hände inget? När jag tittar i filerna så syns mina förändringar, men inte på forumet. Varför?

Tack på förhand :)
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: uppdatering av forumet

Inlägg av Sinom »

Hej!

När man ändrar i filer så föreslår vi följande: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=8009

Rensningen utav cachen utgörs då genom att:
  • Logga in på Administrationspanelen >> Stilar >> Välj Mallar/Teman/Bildpaket för din stil och klicka på Uppdatera!
  • När du är klar, så har du tömt filerna från cachen och kommer se ändringarna nästa gång du går till forumet och tycker på F5.
Har du testat detta?

- Sinom
Bild
ubg7325
Medlem
Medlem
Svar: 0

Re: uppdatering av forumet

Inlägg av ubg7325 »

Tack, då fungerade det :) Jag läste något annat inlägg och där föreslog de ett annat sätt, men detta funka bättre :)
Skriv svar