Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Bestämma vad som är standard för alla nya konton som registreras, sedan du ändrade.
Bestämma hur din egen ser ut (egen kontrollpanel)
Du kan inte:
"Tvinga" alla ha samma format... någon vill kanske sin personliga favorit. Men....
...du kan göra det den hårda vägen. Gå in i databasen och ändra alla så alla får samma som du har.
Men det är förenat med krav på kunskap om hur man gör det.
Dock kan folk ändra tillbaka till det de trivs bäst med.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Du kan:
Bestämma vad gäster ser.
Bestämma vad som är standard för alla nya konton som registreras, sedan du ändrade.
Jag har inga registrerade medlemmar än (hemsidan ej uppe). Så att bestämma standart för nya konton är jag intresserad av. Sen får folk självklart ändra om de vill! Hur fixar man detta?
Sen tänkte jag på en annan sak på tal om standard. Jag skulle vilja att rutan "Meddela mig när tråden besvaras" är vald från början och att man i så fall kan ta bort det.
Aha, du förstår jag vad som blev fel. Det du sa, hade jag redan ställt in och hittade inget annat sätt att ändra. Men så kom jag på nu att jag hade ju redan registrerat mig innan det och då fick jag de gamla inställningarna. Men de som registrerar sig nu borde få "D d M H:i".
Tack för ditt svar. Grymt forum förövrigt!
Sen den andra frågan om "Meddela mig när tråden besvaras". Kan man ställa in så att den rutan är vald från början?
OPEN
includes/functions_user.php
FIND
'user_notify' => 0,
REPLACE WITH
'user_notify' => 1,
Men, jag skulle personligen inte uppskatta den typen av hjälp. Denna inställning vill man själv slå på.
Alla kanske inte uppfattar vad som händer och tycker att forumet är skit för det spammar Inboxen.
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.