Hej!
Kan man använda Mollom (Drupal-modul som förhindrar spam och fula registreringar) för ett PHPBB-forum och hur kan det åstadkommas i så fall? Det lär finnas en Open API för Mollom, men jag vet inte hur jag ska göra för att få in det i forumet.
A-B
Mollom i PHPBB?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Mollom i PHPBB?
Jag kör med Joomla och phpBB3,som bridge. Registrering och inloggning sker i Joomla, men gäller också phpBB3. Joomlaregistreringen är skyddad av ett Joomla-spamskydd, som därmed också indirekt skyddar phpBB3, som är skyddat indirekt. Fördelen med detta arrangemang är att man bara behöver fylla i spamskyddet en gång vid medlemsregistreringen och sedan slipper man spamkyddet.
Mollom är egentligen inte en Drupal-modul, utan ett anti-spamsystem som råkar ha en modul för integration i bl.a. Drupal. http://mollom.com/download listar alla system det fungerar för. (Notera dock att Mollom utvecklats av bl.a. Dries som utvecklat Drupal)
Hur som haver, det finns inte någon färdig Modul för att köra Mollom på phpBB. Men det finns på sidan ovan en PHP5-klass, som någon skulle kunna ta tag i och skapa en MOD av.
BTW:
Jag tvivlar på att A-B är intresserad av phpBB+Joomla... (känner A-B).
Om man inte har ett inarbetat phpBB-forum, kan man ju bygga ett Forum i Drupal. Det finns även brygga för phpBB+Drupal (funerar så där), så kan man få samma situation som Slacker pratar om.
/marcus
Hur som haver, det finns inte någon färdig Modul för att köra Mollom på phpBB. Men det finns på sidan ovan en PHP5-klass, som någon skulle kunna ta tag i och skapa en MOD av.
BTW:
Jag tvivlar på att A-B är intresserad av phpBB+Joomla... (känner A-B).
Om man inte har ett inarbetat phpBB-forum, kan man ju bygga ett Forum i Drupal. Det finns även brygga för phpBB+Drupal (funerar så där), så kan man få samma situation som Slacker pratar om.
/marcus
Alldeles riktigt Marcus - jag är inte intresserad av Joomla...
Jag får väl ta ta tag i forumdelen i Drupal i st, fast det är så många andra moduler som är mer intressanta för ögonblicket.
A-B
Jag får väl ta ta tag i forumdelen i Drupal i st, fast det är så många andra moduler som är mer intressanta för ögonblicket.
A-B
Gillar!blomma skrev:Jag får väl ta ta tag i forumdelen i Drupal
Noooooooooooooooooo!Marcus skrev:Gillar!forumdelen i Drupal
phpBB FTW 4-ever! <3