Två problem med "Egna profilfält"

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
hyppe
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2010-04-04 22:27
Svar: 0

Två problem med "Egna profilfält"

Inlägg av hyppe »

Hej!

Det första problemet jag har är att jag inte får mina "Egna profilfält" (Namn och stad) att visas vid sidan av inläggen (vill att dessa kommer upp där jag har markerad med gul färg)

Bild

det andra problemet jag har är att man inte kan använda åäö i dessa fält vid registreringen.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Två problem med "Egna profilfält"

Inlägg av Peetra »

Du har antagligen valt fel typ för Egna profilfält, om ÅÄÖ, inte syns. Kan du berätta hur du skapat det? LÄnk till forumet, så vi kan se det i reggningsformuläret är också till hjälp.

För att få fram de egna profilfälten i trådarna;
ACP --> SERVERKONFIGURATION
--> Belastningsinställningar;
Längst ner på formuläret har du "Visa egna profilfält i trådar" som är avslaget i en nyinstallation. Slå på det.
hyppe
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2010-04-04 22:27
Svar: 0

Re: Två problem med "Egna profilfält"

Inlägg av hyppe »

Hej! tack för snabbt svar!

http://www.hundvakten.se är länken.

Jag förklarade nog inte tydligt nog
problem ett:
När du ska registrera dig forumet så har jag med två "Egna profilfält" namn & stad. i dessa får man inte använda åäö ?

Problem två: även om man kommer förbi registreringen (utan att ha med åäö) så sysn detta inte när anv postar i forumet så andra anv ser namn och stad.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Två problem med "Egna profilfält"

Inlägg av Peetra »

Problem två skrev jag in lösningen till ovan.

Problem ett beror på att du har valt "endast alfanumeriska tecken" i Fälttypsspecifika alternativ
då du skapat Fältet “Förnamn Efternamn”, fältet för stad verkar fungera korrekt dock.

Man ska alltså välja "Alla tecken" i listrutan för Fältbekräftning: då man är i formuläret för fälttypsspecifika alternativ.

Hoppas du får det rätt nu. :)

Cherrypie!
// Peetra.
hyppe
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2010-04-04 22:27
Svar: 0

Re: Två problem med "Egna profilfält"

Inlägg av hyppe »

Tackar!

Den var ju inte lätt att hitta :) , imponerad av servicenivån man får här.. du/ni borde få betalt ;)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Två problem med "Egna profilfält"

Inlägg av Peetra »

Tackar!
np :D
borde få betalt
Du och de flesta som söker hjälp här har länk till vårt forum och till phpbb.com i foten av foruminstallationen, det har jag själv börjat anse vara lön för mödan. Men mest tycker jag om då saker ordnar sig. Annu roligare är det då jag kan hjälpa till på ett hörn att få saker att ordna sig! Ren själviskhet att svara på frågor alltså! :lol:
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster