Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag håller på och bygger upp mitt forum, för att kolla hur det ser ut för en ny medlem så skaffade jag mig ett till nick. När jag gjorde det så fick jag ett automatiskt mail där följande stod:
"Ditt lösenord har krypteras i vår databas och kan inte hämtas därifrån av oss. Om du glömmer ditt lösenord så kan du nollställa det och begära ett nytt till e-postadressen, som hör ihop med ditt konto."
Nu till min fundering, om en medlem nu skulle glömma sitt lösenord och begär ett nytt hur gör man då? Kan ju vara bra att veta så att man inte står där med skägget i brevlådan. // Tack Bandit
Jag brukar skicka det via skriptet i forumet åt dem eller ge dem länken till var de ska beställa själv. Dvs. http://dinforumadress.tld/ucp.php?mode=sendpassword Endast i undantagsfall lägger jag in ett nytt lösenord manuellt. Manuellt ändrar man lösenprd via ACP --> Användare och grupper, skriv in användarens nick och klicka på skicka, så har du det sen på mitten av sidan.