Bilduppladdning (Mod sökes!)

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
dulle
Medlem
Medlem
Svar: 0

Bilduppladdning (Mod sökes!)

Inlägg av dulle »

Precis som topicen lyder så söker vi en mod till vårat forum :roll:
I det filmforum vi drar igång så ska det finnas, enkelt kallat en bilddatabas där medlemmar ska kunna tanka upp bilder på specialutgåvor som finns.
Då alla inte har eller kommer skaffa sig tex en ImageShack alt Photobucket konto så försvinner dessa bilder efter X antal dagar som ingen har kollat på dom. Kommer själv ihåg ett gammalt forum som hade samma funktion men där dom äldsta inläggen var utan bilder och man vart like irriterad varje gång detta hände.

Jag vet att Imageshack har en upload box (kör med denna idag nämligen) men alla bilder laddas upp anonymt.
Det jag eftersöker är en mod som kan ladda upp bilder till en bildhost fast till ett specefikt konto. Kan inte bara vara jag som eftersökt detta så man tycker sig att det borde finnas redan.

Imageshack har dessutom denna site http://code.google.com/p/imageshackapi/ ... geshackAPI
Så det Skall vara möjligt att ladda upp till specefikt konto
Senast redigerad av Peetra den 2011-06-27 11:56, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: // flyttade tråden till kat. för phpBB3 efter att det klarställts. :)
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Bilduppladdning (Mod sökes!)

Inlägg av Marcus »

Varför inte låta dem ladda upp på det webbhotell ni ligger på?
Om folk inte vill lägga det hos er "på forum" så verkar det väl tveksamt att de vill lägga det på ert "photobucket" (eller vad ni väljer/hittar).

Vidar vill jag bara säkerställa att ni verkligen kör phpBB2.

/Marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
dulle
Medlem
Medlem

Inlägg av dulle »

Oj, nej vi kör phpbb3, sorry. Var inne och sökte efter nått liknande innan jag postade :oops:

Anledningen till att vi inte lägger det på vårat webbhotell är att det kommer dra onödig bandbredd. Vi har dock diskuterat detta alt. dedikerat hotell för bara bilderna med ftp uppladdning om vi inte finner en annan lösning.
Medlemmarna mig veterligen bryr sig inte om det ligger uppladdat som anonymt eller som ett eget konto, så att ordna en bra lösning (där bilderna inte försvinner efter X tid) skulle dom bara ge hatten av och bocka till.

Denna mod finns (http://www.postimage.org/mod.php) men har läst på diverse forum att dom haft problem med den modden samt lite opassande bilder dyker upp ibland :roll:
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Varför inte använda gallery-modden?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
dulle
Medlem
Medlem

Inlägg av dulle »

Gallery modden är väl till för att skapa gallerier? Inte riktigt det vi är ute efter (om jag inte missade nått på includes listan).
Vi har två sektioner på forumet där vi har en mod som sorterar posterna i bokstavsordning, så man kan klicka på A och få alla A poster osv.
Här kommer olika utgåvor läggas upp med komplett info samt bilder som medlemmarna själva har tagit på utgåvan.
Nu hostar alla bilderna olika, anonymt på imageshack (största problemet eftersom bilderna tas bort efter x dagar dom inte visats).

Idag så kör vi med denna http://imageshack.us/content.php?page=syndicate men den laddar somsagt upp bilderna anonymt och det vi vill är att dom hamnar på ett speciellt konto som är dedikerat till just detta, så inte bilderna plötsligt försvinner på dom äldsta posterna som inte visats på ett tag.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

På ett forum har vi löst det helt enkelt genom att ha en länk på sidan där man postar, det öppnar en ny flik till den bilduppladdningsservice, som vi just då föredrar att puffa. Här finns en radda med olika bilduppladdningstjänster.
Skriv svar