phpBB 3.0.8. Hjälp med Kategorier

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
CertoCito
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

phpBB 3.0.8. Hjälp med Kategorier

Inlägg av CertoCito »

Hej,

Jag försöker fixa ett eget phpBB forum med versionen: 3.0.8. Och jag undrar om du kan hjälpa mig om hur man lägger till kategorier/forum? för det verkar vara riktigt svårt nämligen. :P Har försökt nu som ett odjur och inte lycktas. Uppskattar all hjälp som ges! :)

Mvh

CertoCito
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: phpBB 3.0.8. Hjälp med Kategorier

Inlägg av Peetra »

Jag tror du går bet på att kopiera behörigheterna från den "Din första kategori", och då syns de inte. Man kopierar behörigheterna ungefär mitt på sidan man fyller i kategorinamn och beskrivning, välj ur dropplistan.

Om du råkat radera den första kategorin, måste du ställa in en kategori manuellt, så den syns, sen kan du kopiera från den. Som standard har ingen behörighet att se kategorierna.
CertoCito
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av CertoCito »

Hehe, det jag frågar är hur man gör Kategorier och s.k "Subforums"

Som ni har på ert forum:

Titel: ALLMÄN INFORMATION
Nyheter
Här postas allt nytt som händer.
Information
Läs inläggen i denna kategori innan du börjar posta inlägg eller om du har frågor.

Sedan kommer det en ny Titel: PHPBB 3.0.X

Och jag undrar hur man gör detta. :) För att få det att se ut såhär, länka gärna eller förklara här på forumet hur man gör. Men om ni länkar till en Guide så vill jag att den sa vara på svenska.

Mvh

CertoCito
Condolent
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Condolent »

Det är en Kategori, inte subforum.
Så det Peetra förklarar är rätt, hade samma problem i början också!
CertoCito
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av CertoCito »

Jo, det hon förklarar har jag gjort. Alltså jag har satt så att alla inklusive Administratören har behörigheter att se Kategorierna. Men det jag har problem med är så som jag förklarar här ovan.

Mvh

CertoCito
Condolent
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Condolent »

Det är en huvudkategori de använder när det står PHPBB 3.0X. Du kan göra en om du inte går in i någon huvudkategori efter att du klickat i ACP'n: Kategorier.
Glöm inte att det är en Huvudkategori du ska skapa!
CertoCito
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av CertoCito »

Oh, tusen tack! Har äntligen fått kläm på det hela! Ni två är värda vars en Puss! :)

Tack för att ni finns, skönt att veta att man kan vända sig hit! :D

Mvh

CertoCito
Skriv svar