Å Ä Ö syns inte i Internet explorer???

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Morgan84
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Å Ä Ö syns inte i Internet explorer???

Inlägg av Morgan84 »

Hejsan.
Jag har Google Chrome, Mozilla firefox, Internet explorer installerat på min dator. I dem 2 första webbläsarna ser man Å.Ä.Ö på te x "Skapa ny tråd"
Men i internet explorer så står det alltså "Skapa en ny trad" Hur kan det komma sig? Är det något med webbläsaren eller vad är det som spökar? Inget större bekymmer direkt. Mer bara en fråga som jag gärna vill ha besvarad ;)

Mvh
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Å Ä Ö syns inte i Internet explorer???

Inlägg av Marcus »

Skulle tro att detta beror på att memory_limit på din server är satt för lågt, även om det är ett snyggare sätt att hantera det på än vad jag är van vid... normal kraschar forumet (vit skärm eller felmeddelande om minnesövertrassering).

Kolla upp vad du har för minne tilldelat till PHP, skulle gissa på 16M.

Om du kan, är det bra att öka det... mins 32M är att rekommendera. (fungerar även på 24M, men det är allt bra med lite marginal... t.ex. om du behöver använda GD för PHP-baserad grafikhantering).

/marcus
Senast redigerad av Marcus den 2011-06-09 22:49, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ändrat uppgifter, då jag svarade lite väl snabbt tidigare...
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Morgan84
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Morgan84 »

Tack Marcus för detta, Jag kontaktade One.com men dem ökar inte detta utan 16 är vad det är. Vissa testservrar har 64M fick jag till svars.
Men men får väll låta det vara som det är nu.

Tack igen.

Mvh Morgan
Senast redigerad av Marcus den 2011-06-09 22:50, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Citera inte i onödan! Mitt svar står att läsa i inlägget direkt ovanför... så alla fattar att du svara på det. :-)
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

One är inte ett webbhotell som låter dig ha speciellt mycket önskemål utöver det som de levererar till "alla andra". De kan vara billiga, och tillräckliga för många, genom att de bara har ett enkelt upplägg som inte går att justera.

Men att acceptera att inte ÅÄÖ fungerar... nja, då hade jag nog bytt hotell. Btw: Har du inte haft kontot länge, kan du väl flytta och få pengarna tillbaka...

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar